Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sweet Holy Diver???
#94720 08/11/2004 2:33 PM
More than words
OP Offline
More than words

Mener jeg har sett folk med en eller annen Sweet hjelm med skygge på ski, og siden Sweet ikke har noen andre hjelmer med skygge (den cap greia til padling teller ikke) må det jo være denne, eller?Hvordan funker den til skikjøring? Er jo egentlig en padlehjelm, men allikevel...

More than words
OP Offline
More than words

Noen må jo vite detta?? Hæ?? Hæ?? Hææ??

More than words
OP Offline
More than words

er ganske sikker på at det er den vanlige rooster hjelmen, bare at det er satt på en brem, kansjke det kommer noen nye i år.. Men siden sweet aldri kommer ut med den nye siden sin så er det jo ikke lett å finne ut av.. Men jeg skal ha rooster hvis den kommer med den skjermen, for da ere den faen steike meg sheriff

her kommer den reddende engel:
More than words
OP Offline
More than words

det jeg har fått høre når jeg stilte det samme spørsmålet som deg, var at holy diver er eksakt den samme hjelmen som rooster bortsett fra at de har tatt bort brille festern bak og fått på visir. jeg sendte mail til sweet og spurte om det var muligheter for og få festet visir på rooster. da svarte de dette:

Everything is possible, but it's not really advisable to mount a HD beak ona Rooster helmet. Sinc ethis involves a total dismantling of the Roosterhelmet before you may mount the beak.There is lots of  work involved, and you'll also need to replace some of theparts (liner, padding etc) so the totalt cost is just to much to justify it.

When that is said, the HD helmet is also discontinued in our helmet program,meaning we do not have any more beaks available.

All in all a pretty negative answer, sorry abou that, but I hope you got theinformation you were after.

Please do not hesitatet o get back to uus if you have any further questions.

cheers, beers and happy riding

kjøp trooper isteden
More than words
OP Offline
More than words

trooper

Dette er forskjellen!
More than words
OP Offline
More than words

Sweet Holy Diver dvs. skallet på den er konstruert annerledes enn Rooster fordi HD er en padlehjelm. den er da beregnet på støt og slag mot steiner og ymse man kommer ut for på elva, som skjer i mindre fart enn det man gjør på ski. med andre ord er skallet på Rooster designet for kraæsj i større fart og for å tåle større påkjenninger...kjører selv ski med HD og det funker bra bortsett fra den fraværende hjelmstroppen som kan gjøre at brillereima ofte lever sitt eget liv.en annen ting er også at det er er litt køddent å sette brillene på hjelmen med HD pga skjermen, men er du villig til å se bort fra disse små bagatellene er det en aldeles nydlig hjelm! og strengt tatt er ikke 2000kr en veldig dyr forsikring for huet ditt.....GOD VINTER!!!!

More than words
OP Offline
More than words

Hvilken ski passer best til løssnøkjøring? noen som vet det? å er det noen som vet om det er nødvendig med ryggplate når man kjører freeride?

Nødvendig og nødvendig
More than words
OP Offline
More than words

Jeg vil ikke si at noe er nødvendig for noe som helst.Det er ikke nødvendig å bruke setebelte, men det er uunværlig hvis du krasjer. Det er ikke nødvendig å bruke tau når du klatrer, men det er jo uunværlig når du faller. Sånn er det med ryggplaten og hjelmen også, det er ikke nødvendig for frikjøring (alle kjører fritt, ingen kjører under tvang(håper jeg da?)), du må ta den avveijing opp imot konsekvensene av evt. fall. Er det steiner, is, trær, busker andre kjørere du kan treffe osv. Hvis du bare legger deg bakover fra stående stilling og lar deg falle mot betongen er det stor fare for hodeskader, det skal ikke mer til. kjører du i 30km/t øker sannsynligheten ganske betraktelig for skader. skader er et nøkternt ord, kjører du hodet ditt i en stein i 30km/t så er det stor fare for at du stryker med, enkelt å greit!Så for å svare på spørsmålet ditt: Er hjelm og ryggplate nødvendig? Nei, Men du er passe korka hvis du ikke har tenkt over hva som skjer uten! Konsekvensanalysen skjer for ofte utfra hva det koster, men da bør du også spørre deg selv hva det koster å kjøpe ny hjerne, for det kan være utfallet ved å spare de pengene!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå