Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kjøpe twintips
#94501 11/11/2004 5:56 PM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg tenkt jeg skulle gå til innkjøp av et par twintips ski. Eneste problemet er at jeg ikke har noen som helst aning hva jeg skal starte å se etter. Har derfor noen spørsmål.

1.Hvor lange skal twintips være? Jeg er 187 høy, da bør skia være?

2.Hvor kan jeg handle? Har vært innom g-sport, men de har jo ikke utvalg.

3.Hvor mye må jeg regne med å ut med for ski, støvler, bindinger og staver for en nybegynner.

4.Andre tips smile

More than words
OP Offline
More than words

jeg er ingen ekspert, men her er ihvertfall mine råd:

1: skia bør være rundt 180, eller ca like lange som deg. Det er kanskje litt vanskeligere å lære på, men du får til gjengjeld mye mer stabile ski.

2: Intersport har en del, ihvertfall her hvor jeg bor.. kan jo sjekke på nettet eller noe sånt..

3: Dette kommerjo helt an på hva du VIL legge i et par ski og sånt, men du bør nok regne med 6000 og oppover..

More than words
OP Offline
More than words

ikje så lett å anbefale en god skibutikk når du ikje skriver hvor du bor...når det gjelde ski lengde så er det mangen syn på kos en twinntipp skal være...men eg meine de bør være ca 170-180 for deg.

du må nok regne med å gå ut med ca 6000 for en fullpakke å oppover alt itte kor "kule" du vil være

sjekk oslo sportslager hvis du bor i traktene
More than words
OP Offline
More than words

eller bestill ski på nettet.du må nok opp i ca. 9000-10000 til sammen for ski,bindinger og støvler

More than words
OP Offline
More than words

Så hadde vært en fordel om butikkene ikke hadde vært så langt unna. Har stått på twintips en gang før, men da på forholdsvis korte ski. Tror de var mellom 165-170. Synest det fungerte kjempe bra. Men de skal vel være kortere enn vanlig carving-ski?

Hvis jeg velger å kjøpe meg et par brukte ski fremfor nye er det noen modeller som er bedre enn andre hva gjelder sko, ski og bindinger? Noen anbefalinger.

More than words
OP Offline
More than words

du burde kanskje kjøpe deg et par av salomon teneighty,fjorårets modell er sikkert på salg nå.de er like som årets bortsett fra designet.du burde da kjøpe den som er 181cm. de har dem sikkert på oslo sportslager.lurt å kjøpe dem med fjorårets 1080 binding som sikkert også er på salg.du kan kjøpe et psr nye softboots fra rossignol til 2500 spenn

More than words
OP Offline
More than words

Prøvde et par twintips ski for to årsiden. Brakk foten på tre plasser + halebeint, pga. at noen hadde satt opp et rekkverk rett nedenfor. Greide ikke svinge unna fordi ski var kliss lik i begge retninger så ble helt tulle-rusk i hodet.

Tenk deg godt om i allefall!

More than words
OP Offline
More than words

lalolbah

More than words
OP Offline
More than words

Jo Lengre ski du kjøper jo mere får du ut nyttet skien. Vis du kjøper en kort ski så mister du VELDIG mye av egenskapen, men du får beddre kontrol på en sving. Så vis du skal hoppe,Flippe,spinne eller kjøre i pudder eller Allround så Er det beddre å kjøpe en litt lengre ski.

Mange sier at man skal plasere bindingen mitt på, du mister veldig mye av Caren i skien og balangse, plaser den heler litt bak men ikke som den skulle vært som en Racing ski. Du får beddre landinger og Rotasjoner av en lengre ski. !

More than words
OP Offline
More than words

Er det vanskeligere å raile men bindingen litt bak på skia?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå