Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Eikedalen , Voss ?
#94081 19/11/2004 11:55 PM
More than words
OP Offline
More than words

Noen som vet når Eikedalen eller Voss åpner i år?

More than words
OP Offline
More than words

det enste eg kan si deg er at voss e titusen ganger bedre en eikedalen der sesongen slutter før påske og då e det nesten ikke snø der........voooooossss

More than words
OP Offline
More than words

Jeg Vet, Jeg vet.... Må komme meg på ski, før all pudderen e vekke, og er ganske så sugen å komme meg opp..

More than words
OP Offline
More than words

Nå her ikke jeg kjørt der på noen år, men de pleier å åpne senest 2. juledag, snø eller ikke snø.

More than words
OP Offline
More than words

åpner muligens neste helg står det på heimesidene, om forholdene tillater det. det er meldt bra i helga, men utover uka blir det muligens dårligere... elles sa de før denne uken (og all snøen) at 10 des var åpning... men forholdene bestemmer jo.

Voss Vs. Eikedalen
More than words
OP Offline
More than words

Vær snill, ikke mas om at voss er bedre enn eiken. Det er faktisk 30min lengre kjøretid til voss, og det suger. Samtidig vil jeg tro at dem som kjenner både eikedalen og voss godt, VET at eikedalen eier voss på en maks pudderdag. Mens voss foreløpig ligger langt foran eikedalan når det gjelder park (ikke det at de har park, men velger å bruke det ordet allikevel...)Peace out!

More than words
OP Offline
More than words

Personleg foretrekk eg Vossestrand fjellheisar 40 min austover fraa Voss. Mykje meir snosikkert, og det utan bruk av snokanon! For pudderentusiastar er dette vel saa bra som voss, sjolv om anlegget bestaar av kun to trekk (det andre trekket vert opna i i rundt jol, og gaar parallellt med det fyrste, noko som kan gleda mange som var lei av aa staa i ko i fjor.) Anlegget opnar sannsynlegvis i byrjinga av desember, og iallfall foer baade voss og eikedalen.

More than words
OP Offline
More than words

eikedalen e ikkje i nærheten av hverken voss eller myrkdalen noensinne. I eikedalen e da berre regn, og da e jo fullt av teite bergensara der som trur dei kan stå på ski...! Voss e best på pudder.... enten da e lange flotte sletter med pudder,, bratte bakkar,, eller skauen. Myrkdalen e rett og slett eit pudderhol..! E sikker på at detta kjem til å bli eit av dei beste pudderplassane i landet når dei får bygd da ut skikkelig!

More than words
OP Offline
More than words

in74 og vossajento har jo sjønt heile opplegget...myrkdalen er å blir best på vestlandet på pudder vist ein ser vekk frå røldal....myrkdalen blir sjukt bra når 3 trekket kommer opp til neste år.

myrkdalen vil om få år trekke minst like mangen som voss og eikedalen GARANTERT....

More than words
OP Offline
More than words

myrkdalen har kjipaterreng. Det ligger for langt fra bergen til dagstur, hvis du ikke er helt despo. Hvem gidder å køre 1,5 time (alternativ tidsbruk: stå på ski...) ekstra for flate skogslier? Sikkert trivelig for de som har hytte. Men aldri et fullverdig alternativ til Voss eller Eikedalen

Og hvorfor voss fjellandsby. Virker som om det mest positive de har å si er at anlegget ligger nærme voss. Myrkdalen var bedre før...

Når opner voss og eikedalen........
More than words
OP Offline
More than words

....Voss opner den 10.12 og Eikedalen opner den 11.12

More than words
OP Offline
More than words

for å kunne utnytte forholdene både på voss og i eikedalen må ein være lokal kjend. Både eikedalen og voss har gode partier og spennande terreng, du må bare leite litt! mitt inntrykkk er at voss er type familieanlegg og eikedalen er mer for bergenserer som liker å skryte av utstyr og opplevelser. trivest best utenfor løypene og borte fra folk! eikedalen er flott!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå