Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
østlandsfolk, hvor er favorittstedet å dra?
#93864 22/11/2004 12:22 PM
More than words
OP Offline
More than words

Interesant å se hvor folk fra Oslo og omegn foretrekker å dra? Hva er enklest? Hvilke busser kan man ta hvis man ikke har bil? Hvor er det bra å kjøre offpist og hvor er det best park

More than words
OP Offline
More than words

Stedet er Hemsedal, men det er langt dit.. Nr 2 må bli Trysil..Langt dit også.Da står vi tilbake med nr 3.. Norefjell. Sukk.. Men bare fordi det er kun 1 1/2 time dit med buss.....

Best i byn eller rett i nærheten da
More than words
OP Offline
More than words

Har hørt at parken i Hafjellskal bli bra i år, han nye treneren til jibbelinja på NTG har satt preg på den Aikio eller noe sånt heter fyren

More than words
OP Offline
More than words

er jo det klart beste alternativet, både på frikjøring og definitivt park. men 3 timer i bil selvfølgelig. norway buss kjører opp jevnt og trutt fra oslo sentralstasjon og har tre stopp i hemsedal tror jeg. på ulsåk før sentrum, i sentrum, ved anlegget og et rett før grøndalen. tog går ikke opp dit, da må du til geilo evt. ellers har man jo varingskollen og tryvann i holmenkollen for å stagge den værste abstinensen. ikke den store frikjøringen akkurat, men man kan leke seg på et greit utvalg rails og hopp og cruise litt i bakken. norefjell er ca 1,5t unna på vei til hemsedal. folk kan vel melde sin interesse i forveien og splitte bensinutgifter dersom noen kjører oppover med ledige plasser i bil?

More than words
OP Offline
More than words

Beste all-over sted!

...og i dag har det snødd igjen!!!

:-D

More than words
OP Offline
More than words

Ja, Hemsedal er best, men det er så langt og det kreves planlegging, samme med trysil.Norefjell er stedet det blir flest turer til smile

More than words
OP Offline
More than words

jeg drar til varingskollen nesten hver helg, og tryvann på hverdager... i ferier drar familien geilo.. jeg trenger ikke noe mer en parken på varingskollen, men jeg er jo en glad-parkrotte-amatør..

More than words
OP Offline
More than words

ntg.treneren heter patrick søreide og burde være et kjent navn for de som har kjørt ski i en liten stund. parken i hafjell kommer til å bli fet den, men dere oslofolk kan godt holde dere unna så det blir mere plass til oss som er fra lillehammerområdet. stikk til hemsedal istedet dere.. holla holla..

HEMSEDAL KLART BEST
More than words
OP Offline
More than words

Hemsedal er jo overlegen på alle områder:bakke, off-piste, rails og jumps, afterski. Er jo kåret til 5 beste stedet i verden for snowboardere. Det sier jo litt om parken....Det er klart verdt 3 timer i bil.

More than words
OP Offline
More than words

Litt langt unna. Her er det viktigste opplevelsen.Haukliekspressen fra oslo om fredags ettermiddag lander på parkeringsplassen til skisenteret gå 60m bort til Håradalen overnatting, legg deg. stå opp gå 60m bort til heisen kjør hele lørdag og søndag. reis med haukliekspressen østover søndag ettermiddag.På en pudderdag finnes det ikke bedre plass.

More than words
OP Offline
More than words

hvis du ska dra te noen plasser dra te hemsedal!der får du det artig!<mhm og hvis du vil knekke noe så e det bare og prøve på backflip!

Dra for all del til Hemsedal!
More than words
OP Offline
More than words

For tiden er det utvilsomt det å ta toget til Oppdal som gjelder, men for all del dra til Hemsedal og kjør i hverandres spor hele vinteren! Utover vinteren blir det alltid liggende pudder i Oslo og omegn som saueflokken glatt overser.

More than words
OP Offline
More than words

Ingen over, ingen ved siden, alle under

More than words
OP Offline
More than words

jeg reiser til trysil.. liker meg der as..trysil ekspressen går hver time eller noe sånt på vintern..

More than words
OP Offline
More than words

Jeg synes trysil er det beste alternativet.. lettvint å komme dit pga trysilekspressen sin heiskortbuss. Hemsedal er grei å være i for en dag, men trysil er desidert best når det gjelder variasjon for flere dager!

More than words
OP Offline
More than words

Utrolig at ingen har nevnt Kongsberg (en drøy time fra Oslo og nærme Drammen og Vestfold-byene). Mht til kommunikasjon er det det enkleste stedet for dagstur (hele uka) fra Oslo, sammen med Tryvann, Varingen og Trysil. Til Norefjell har du Skiforeningens busser i helger og ferier. Billig og bra. Litt mer knot å komme seg dit i uka.Kollektivt til Røldal, Geilo, Voss, Hemsedal, Beitostølen, Tyin, Oppdal, Hafjell og Kvitfjell er helt uproblematisk for helgetur.nor-way.nonsb.noTimekspressen.no

Kongsberg er jo noe skikkelig dritt!!!!
More than words
OP Offline
More than words

Hvis du planlegger å reise til Kongsberg, er det like greit å stikke opp på Tryvann spør du meg. Skal du ha skikkelig skikjøring må du til Sunnmørsalpene og Strandafjellet, men det er veldig langt dit. Derfor er Hemsedal den beste plassen av de på Østlandet.

More than words
OP Offline
More than words

kongsberg er faen meg bedre en tryvan. det som er med kongsberg er at de ligger litt ertter i byginng av parken, men det kommer til å bli VELDIG forbedrett i år. Greit at det er digg å kjøre i sunnmørsalpene, men er vel da for faen ikke hver dag man har tid til å dra dit hvis du bor på østlande! Kongsberg er greit, men det beste er TRYSIL og Hafjell wink

More than words
OP Offline
More than words

ja ening med ja da:P men det er egentlig mange skisenter som begynner å få bra parker nå, som ål.

More than words
OP Offline
More than words

byr på en bakke med ok lengde en fin park og en skog med bra muligheter når det er nok snø....som forrige vinter....lite folk og en 20min fra oslo, gir en ganske ålreit skidag for de som ikke vil sitte i bil en stund...

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå