Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 Fujative vs Dynastar Troublemaker
#93495 28/11/2004 8:57 PM
More than words
OP Offline
More than words

Skal kjøpe meg nye ski til uka, og lurer på hvilken jeg bør velge. Det blir primært bakkekjøring ispedd forsøk på å få opp kompetansen på hopping.

Åre og Oppdal er vinterens hovedmål, og det kunne vært greit å kunne takle litt kjøring utenfor løypene hvis sjansen byr seg.

Fujativen som er aktuell er 179, Troublemakeren 175. Min matchvekt er 90. Binding: Lock P12 (evt. P12 Jib)

Innspill mottas før tirsdag kl 14.

More than words
OP Offline
More than words

Kall meg gjerne sprø, men jeg tror begge skiene passer. Fujative passer bedre utenfor løypene, og Troublemaker bedre i parken. (Så vidt jeg har oppfattet)Og er ikke begge forholdsvis myke ski?

More than words
OP Offline
More than words

du har oppfattet det feil.. fujative er er ment som kun parkski, mens troublemaker er lirr mer allround..

jeg har ikke prøvd noen av skiene, men jeg tror troublemaker er det beste valget for deg(utfra det jeg har hørt og lest om skiene)..

More than words
OP Offline
More than words

GÅ for troublemaker! Klart den beste skien! har de selv og er UTROLIG fornøyd!

*knis*

More than words
OP Offline
More than words

til den kjøring du beskriver tror jeg ingen av skiene er optimale, men grunnen til at det står mellom disse er muligens pris? Hvis du derimot går litt opp i pris finner du nok en ski som passer din type kjøring bedre. Fujativen blir altfor myk til å være en allroundski. Skien har knekkpunkter, dvs ulik flex i ulike deler av skien. Perfekt som ren parkski til butters og rails. Troublemaker er derimot bedre som allroundski, men denne mister veldig fort stivhet og blir "slapp" og kjedelig. Hadde jeg vært deg ville jeg brukt noen ekstra kroner og kjøpt K2 Public Enemy. Skiene er en knall allroundski, utrolig stabil og akkurat passe leken hvis du vil i parken.

More than words
OP Offline
More than words

publicen koster bare drøye 500 kr mer enn troublemakern.

More than words
OP Offline
More than words

Har du tatt en titt på Head madtrix mojo...?Noe bredere enn de andre men enn meget bra allround ski, forholdsvis billig også...Bare et tips...

kiss my a.........
More than words
OP Offline
More than words

ha hatt begge skienehadde trubelmaker førs og de knakk sinsykt fort .har snakket med andre kids som har hatt samme problemet.nå kjører jei på fujativ og er sinsykt fornøyd. har ikke prøvd de så mye i pudder men har testa de i parken på fonnaSinsykt gode å kjøre på begge to men jei ville valt fujaton

GOOD LUCK

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå