Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Look p12 Ti lifter vs. jib
#92387 15/12/2004 4:45 PM
More than words
OP Offline
More than words

Er det noen som vet forskjellen på Look p12 Ti Lifter og Look p12 Ti Jib? Har hørt at den eneste forskjellen er at Lifter har en plate under bindingen som gjør at bindingen blir stående litt over skiene. Lurte i såfall på om det går an å montere Lifter-bindingene uten denne platen slik at de står direkte på skiene?

More than words
OP Offline
More than words

samme bindinger minus platen på Lifteren. Du kan fint montere dem uten lifter platen, men da må du bruke tilsvarende kortere skruer også...

More than words
OP Offline
More than words

ble fortalt at det er annen utløsning på bindingen jeg.Den er trinnløs bak, sånn at hvis du hopper og lander hardt switch, så hopper ikke bindingen opp.. er dette helt feil?

More than words
OP Offline
More than words

Har et spørsmål til. Hvordan festes den fremste delen av bindingen (den med stopperen) til resten av bakbindingen hvis man monterer uten lifter-platen (stopperen kan løsnes fra resten av bakbindingen)? Hvis man monterer med platen skyves begge delene inn i spor på lifteren og festes i hverandre.

Merker man noen særlig forskjell med og uten lifter-platen?

More than words
OP Offline
More than words

Samme utløsermekanisme.Jib har kun et annet navn og farge samt en 1mm gummiplate under bakbindingen (som jeg tviler på at har noen funksjon). Når du monterer uten lifteren skrus den metallplaten som er oppå lifterplaten direkte på skien. Deretter fester du stopperen på samme måte som du beskriver og slider dem inn på skinnen.Om du vil kjenne stor forskjell er vanskelig å si. Å montere uten oppbygging gjør at du kommer nærmere skien og får litt mer følelse med underlaget, på den anne side mister du litt kraft på kant og i skjæret. Grunnen til at de fleste jibbere kjører uten oppbygging er vel et ønske om mest mulig følelse med underlaget og balanse. Jo lavere du er mot underlaget jo mer stabil blir du, men lifterplaten er vel type 1 cm tykk så jeg tror ikke forskjellen med og uten er himmelvid.

More than words
OP Offline
More than words

Da har jeg fått svar på det jeg lurte på! Takker!

More than words
OP Offline
More than words

Spander 500kr mer så har du look WC18 som er veldig lett og alt er i metall så det er en biding som holder fra ski til ski!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå