Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Redigeringsprogram!
#91721 03/01/2005 7:48 PM
More than words
OP Offline
More than words

har sett litt på et program som heter vegas eller no sånt! Funker det eller er det bare drit!? er det noen andre bra programmer?

More than words
OP Offline
More than words

Har brukt adobe premiere endel, det er bra synes jeg, selv om en tidliger hybelkompis alltid sverger til avid xpress for den slags. avid xpress er rimelig heftig, ikke alltid lett å få tak på, men vanvittig bra, dette er et proffprogram. Premiere er mer for oss dødelige, og det fungerer veldig godt for meg

More than words
OP Offline
More than words

Jeg har prøvd både Vegas, Adobe Premiere og Pinnacle. Jeg syntes at Premiere og Pinnacle er de to programmene som fungerer best, men det varierer selvsagt fra en person til en annen.. Brukervennligheten, funksjoner og diverse muligheter syntes jeg er bedre hos disse to enn hos Vegas.

More than words
OP Offline
More than words

Her er det nok smak og behag som gjelder.. Selv sverger jeg til Vegas, men det krever mye trening, prøving og feiling før man greier å dra dette programmet til sitt fulle potensiale.. Kan gjøre mye fett med dette programmet og det er "lots" av effekter og det er relavtivt brukervennlig.. Redigerer mye skifilmer forresten.. Pinnacle er et program for deg som ikke vil sette deg så mye inn i redigeringen, men ønsker deg en lett og brukervennlig løsning som gir et helt greit resultat. Adobe Premiere er enda et program mange sverger til. Gutta i skifilm.no bruker dette programmet til sin redigering.. Har bare så vidt prøvd dette programmet.. Tror man kan få relavtivt mye ut av det hvis man setter seg inn i hvordan det fungerer.. Men tror nok dette er det minst brukervennlige og "vanskelige" programmet.. håper dette var til litt hjelp..

Adobe Premiere 6.0/7.0
More than words
OP Offline
More than words

har en kompis som bruker adobe. han har redigert filmer, alt fra skifilmer, bilcross, musikkvideo til wakeboardfilmer, ja alt mulig nesten! men en vikitg faktor er at øving gjør mester, slik er det også med redigering, masse øving å prøving er vikitg å huske på...

More than words
OP Offline
More than words

Har jeg brukt endel, det er ett lettvint program som har MYE gode egenskaper og effekter. Jeg er enig i at premiere er et mye bedre program, men dette er mer avansert og krever mer tid, mer av pcn og mer av deg. Vegas er lettvint og for det "blotte" øye ser man ikke forskjell på resultatet. Det er faktisk fler Snowboard filmer og mye amatør ski filmer som er lagd i vegas.. Kjør vegas, trykk F1 knappen for hjelp -og du får en flott film..

More than words
OP Offline
More than words

Bruk Adobe Premiere Pro 1.5, eller Sony Vegas, eller Avis express. Hvis du ikke redigerer noe veldig proff, eller trenger full integrering med andre programmer blir det stort sett akkurat det samme.

Har du lett for å forstå dataen så vil jeg annbefalle premiere pro 1.5 som er et stort steg opp fra Premiere 7.

Lykke til!(husk alle har sin egen favoritt)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå