Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Er Sugar Daddy ei bra ski???
#91655 05/01/2005 3:42 PM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg lurer på om det er noen som har noen meninger om denne skien... Er Neox bindigene de eneste som du kan ha på skia???

Er nok litt for brei til å være en park ski
More than words
OP Offline
More than words

Men er nok en genial ski for back country jibbing. Det er nok muligheter til å få montert p12 jib. Noe annet vil jeg ikke anbefalt.

Skia er helt topp!
More than words
OP Offline
More than words

Og forøvrig kan du montere masse forskjellige bindinger på den, bare du har breie nok stoppere. Jeg har Salomon 912 på den

More than words
OP Offline
More than words

... Sugar Daddy er flat på toppen så man kan montere alle bindinger. Siste års krevde att man tok bort Atomic sin plate og mekket litt; men det har de heldigvis endret på. En bieffekt av dette er att årets ski er mye lettere enn fjorårets.

Jeg ville ikke umiddelbart kalde den vanlige Sugar Daddy en BC jibbeski ettersom baktuppen er såpass lav att baklenges hopp/landing krever ett ganske smooth unnerlag. Dog har Pimp Edition (Sugar Daddy i 193cm) en mye større baktupp og litt mjukere flex, vilket gjør den til en fin BC jibbeski (om man kan handtere lengden)

More than words
OP Offline
More than words

har hørt sugar daddy er en kjempeski!!

fikk mine pimp edition idag, fra usa! steikje kule;P

å på denne er baktuppen sinnsyk, mye større enn på sunrise. det med lengden, pga av baktuppen føles skien endel kortere! men uansett, til lengre skiene er, til bedre er de (hvis du kan håndtere de som barks sa).

That's my daddy
More than words
OP Offline
More than words

Har kjørt med SD to siste sesongene (som off-piste ski) og er veldig fornøyd. Daddiene er optimale til korte svinger med moderat hastighet (skogskjøring o.l.), men fungerer også på større flater og i skikkelig pudder - selv om de ikke svever like godt som f.eks Fischer Bigstix 10.6 i slike forhold.

Samtidig får du ved moderate snømengder jævlig mye mer ut av skia i forhold til smalere ski. Bredden gjør at du flyter vesentlig bedre og får en opplevelse av mer snø enn det egentlig er grunnlag for. Det er digg og egentlig et veldig undervurdert aspekt med pudderplanker. I tillegg er daddien vesentlig mer lettkjørte og svingvillige enn de aller feteste og stiveste frikjøringsskia.

Baktuppen er for øvrig ikke egnet til å særlig annet enn å skape trøbbel når du skal sette skia ned i skiholdere på telecabins.

I bakken er de selvsagt temmelig tungkjørte og egentlig uinteressante hvis du er vant til pistskidor. I parken vil de også være uhensiksmessig tung og bred vil jeg (uten at jeg vet noe om det).

På årets utgave kan du bruke dine egne bindinger, tidligere var det vanskelig å komme utenom Atomic 614 eller 412. Sistnevnte er helt katastrofe og må unngåes, 614 er ikke heller optimalt, men fungerer. Look P12 eller helst P14 er å anbefale.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå