Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
gode tilbud
#90636 28/01/2005 3:28 PM
More than words
OP Offline
More than words

Dette er helt sykt! Gå inn på denne linken: http://www.getgiftsforfree.com/index.php?ref_id=64599 Det er nesten for godt til at du vil tro det. Det er et amerikansk selskap som selger noe de kaller signal booster. Noe som gir deg bedre dekning på mobilen. Dette er noe de vil tjene penger på så hvis du kjøper en pakke med 2stk. til 40 dollar (USD) altså 250,- gir de deg en gratis gave som da er en valgfri liten tekninsk sak. Selv valgte jeg iPod MINI å tenkte at jeg skulle prøve fordi dollar'en ligger lavt og at 250,- for en iPod mini ikke er mye så jeg bestilte og betalte. 2uker senere har jeg fått en iPod MINI til 250,- og den er helt ny i pakken!!!!!!! Gå inn her...Helt utrolig....

More than words
OP Offline
More than words

infon om denne linken er faen meg overalt her inne jo, er det du som skriver de hele tiden nilsen???????????????????????????????? er faen meg lei av sånn spam drit

Horisontal gassrørledning på land
More than words
OP Offline
More than words

Med utgangspunkt i data fra en rørledning skal vi beregne strømningsmengden av gass (kg/s og standard m3/s). Vi skal bruke ligningen:

(dA^2M/fm2zRT)(p2^2-p1^")-(d/f)ln(p2^2/p1^2)+L=0

hvor d er rørdiameter, A er strømsningsarealet, M er molekylvekten, f er Darcy-Wisbach friksjonsfaktoren, m er masseraten, z er gjennomsnittlig z-faktor, R er gasskonstanten, T er gjennomsnittstemperatur, p1, p2 er henholdsvis inngangs- og utgangstrykk og L er rørlengden.

For å beregne friksjonsfaktoren skal vi bruke Haaland ligningen med n=3. Denne er spesielt tilpasset gassrørledninger. Reynoldstallet må beregnes. Ruheten på veggen betegnes k.

Tallene under gjelder for en gassrørledning i Statene. Start med en verdi på f=0,012 og iterer frem en løsning på volumraten (beregn først masseraten i røret. Bruk SI-enheter i beregningen og pass på alle enheter! Gjennomsnittlig z-faktor beregnes som (z_1+z_2)/2 fra gass-sammensetningen. Data for komponentene i naturgassen finner dere gjerne i en termodynamikkbok (eller HYSYS). For sluttresultatet, beregn og sammenlign størrekseb på de to første leddene i trykktapsligningen (den vist ovenfor).

Denne oppgaven kan løses ved å kombinere vanlige beregninger, regnearkberegninger og HYSYS-beregninger. I innleveringen skal det inkluderes fasekonvolutten (fra HYSYS) og gassegenskapene ved innløp eller utløp (fra HYSYS).

Rørlengde 243 kmDiameter 48,2 cmTemperatur 286 K (gjennomsnitt for hele rørledningen)Viskositet 11*10^-6 PasRuhet 48*10^-6 mTrykk inn 602,7 psiaTrykk ut 563,9 psia

Gassammensetning i molprosent:

CH4 76,99C2H6 5,21C3H8

takk for en god latter:)
More than words
OP Offline
More than words

men opplegget på siden funker... tro meg...

More than words
OP Offline
More than words

da starter jeg å angre pittelitt på den mp3 spilleren som jeg kjøpte før jul,jah...rundt 800 spenn og 256 mb...jeje sånn kan det visstnok gå=p

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå