Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Danskevollgrav??
#86344 11/04/2005 1:19 PM
jokke Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Jeg var i helgen vitne til en dansk pappa som prøvde å drepe seg selv og sønnen sin ved å ploge over en svær kicker i oppdal i helgen. Det kom 2 snowboardere rett etter den uvitene dansken som holdt på å treffe både sønnen å faren... Jeg prøvde å snakke vett til dansken, og få han til å holde seg unna parken, men han mente suisidal parkkjøring var en fin hobby.

Jeg har endelig funnet en løsning på problemet: Grav en dyp vollgrav rett etter hoppkanten så alle danskene rammler nedi og samles opp der... Man kunne eventuellt bygget en bar der, så vi kan tjene noen penger på danskene i vollgraven. En annen ide hadde vært å grave denne vollgraven så den går rundt hele anlegget, så de blir nødt til å følge graven hele veien rundt fjellet, hvor de ender opp ved nærmeste taxiholdeplass som kan kjøre de til flyplassen og derretter hjem til danmark!

Jeg innser at dette er ett penge- og resurskrevende tiltak, men det kan være verdt det!

eller hva
jokke #86345 11/04/2005 1:50 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

med å grave den gropa di, samle opp danskene i den og så bare grave den igjen?

Men vi må være litt seriøse her, tro det eller ei, så tjener skisentrene helt sykt med penger på turistene... Og det er de pengene som går til innkjøp av nye rails, finansierer snølegging etc...

?
jokke #86346 11/04/2005 2:35 PM
Fersking
Fersking

Kan vel ofte være en idé å sjekke om det står noen i veien før man hopper? Om det er en hengkant eller en kicker er revnende likegyldig. Deter mange rare folk som ikke skjønner at å stoppe på et sånt sted er livsfarlig. Likevel er det vi som kjører fort eller hopper langt som må vise hensyn. De som sitter eller kjører på tvers under hengkanten er jo så hjelpeløse at de kan rett og slett ikke bebreides...

Kanskje det er en idé å rope "løype!" litt oftere....

Tanken er god
jokke #86347 11/04/2005 2:45 PM
Entusiast
Entusiast

Synes ideen med grop er genial jeg. Greit at skisenterene tjener mye på alle som står i bakkene, men enkelte personer bør innse sine egne begrensninger! Geleid dem bort til de mindre hoppene i stedet da!

Ikke noen ny idé
jokke #86348 12/04/2005 8:28 AM
Entusiast
Entusiast

Danske-gap har vært tatt opp ftidligere også....Jeg er drit lei av små unger på 1m som setter til i beverdress, for så å ploge ned til 2km i timen rett før hoppet, tryner på kulen og blir liggende der i et kvarter til faren kommer. Når man så forsøker å si til faren at han bør følge mer med poden får man bare kjeft tilbake og beskjed om å passe sine egne saker.

Jeg er av den oppfatning av at ski-anleggene heller bør forsøke å skilte parkene sine bedre, og farge-kode hopp og runs.

Skivettreglene sier jo en del om dette, men få om ingen leser de lenger...

løsningen!
jokke #86349 12/05/2005 12:02 PM
Entusiast
Entusiast

Min erfaring med foreldre og under som ikke skjønner helt prinsippet for fare i parken er lik som resten her, men..- forrige sesong i påska hjemme på Dombås var det en liten kid som alltid kjørte over hoppet, å vi klaga og kjefta for både han og foreldrene, til liten nytte.. Men så vet du!- Med en gang jeg landa på ungen, da fikk det hele en litt annen tone.. greit nok, først ble de jo leven, ungen grein og mamman tuta like ille, men når det da visste seg at ungen var forholdsvis hel og jeg fikk roa ned mora tror jeg hunm skjønte alvoret.. - Ikke en eneste kid på det hoppet resten av ferien..

Moralen er altså: Land på de! Det setter en liten støkk i en hver!

ehem, foreldre og unger..
jokke #86350 12/05/2005 12:04 PM
Entusiast
Entusiast

ikke foreldre og under.. men, foreldre og unger ja.. det var vel korrekt...

har også sneiet
jokke #86351 12/05/2005 12:19 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

og nesten landet på unger opp gjennom årene. alltid trivelig å henge i luften, får så og titte ned og se en noe overasket kvisete trettenåring på snowblades som står og piller seg i nesen. enig i at noen av disse hadde hatt godt av et lite "kantsnitt" på kinnet. problemet er at det blir så dårlig stemning når du istedet kjører skituppen halveis gjennom hodet deres. hemsedalsparken er blitt bedre tilpasset, men jeg ettersøker fremdeles parkkort alla whistler, eventuelt vollgrav i parkene, før det går alvorlig galt.

danskegap
jokke #86352 19/05/2005 9:18 PM
Entusiast
Entusiast

danskegap danskdanskegap danskegap danskegap danskegape danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskdanskegap danskegap danskegap danskegape danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegapdanskegap danskdanskegap danskegap danskegap danskegape danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskdanskegap danskegap danskegap danskegape danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegapdanskegap danskdanskegap danskegap danskegap danskegape danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskdanskegap danskegap danskegap danskegape danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegapdanskegap danskdanskegap danskegap danskegap danskegape danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskdanskegap danskegap danskegap danskegape danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegapdanskegap danskdanskegap danskegap danskegap danskegape danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskdanskegap danskegap danskegap danskegape danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap danskegap

flytt parken
jokke #86353 20/05/2005 4:51 PM
Entusiast
Entusiast

flytt parken til et sted der edet er vanskelig for danskene å komme til.

men eg likte ideen om vollgrav.

Seventh...
jokke #86354 23/05/2005 10:20 PM
Medlem
Medlem

Du må bare vite å si ifra på riktig måte smile Skjul ALLE tegn til aggresjon, svelg urettferdigheten (midlertidig), og kom med en (hvis det er mor) følelsesmessig appell - eller til far: en rolig, meget ydmyk henvendelse hvor du passer på å nevne slike ting som "sikkerhet", "orden", "du trener til VM".

Husk at adrenalin gjør en mer aggressiv og da er det lett å både overreagere og kjefte på en måte som får deg til å fremstå som en liten drittunge, og da skal mor og far plutselig sende doserne i parken på pur trass og for å demonstrere at parken er for alle...

..
jokke #86355 04/07/2006 11:56 AM
Medlem
Medlem

Ikke bare kommer der i veien på hoppene, men også på railsa. Vi kjører rolig mot railen i litt sakte fart, så plutselig kommer det småe unger i full fart og kjører over skiene våre så vi må stoppe, og det eneste de vil frem til er å hoppe på siden av det hoppet. Så er det også disse danskene som stiller seg på hoppkanten for å nyte den fine utsikten, så har de så elendig hørsel at de hører nesten ingenting, det er liker før de slår seg ned med camping stol og parasol før de endelig hører noe.

Og i oppdal har de to skilt hvor det står hva de skal gjøre i parken og alt sånn men det driter de bare i. Det er nesten som om at de kommer hit bare for å ødelegge for andre

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå