Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye Lange sko... hva bør gjøres ??
#63289 01/12/2007 11:54 PM
AmundH Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

heisann, lurte på om det er noe spessielt man bør gjøre med skoene før man setter utfor... det er Lange Freestyle 07/08

Takk for svar..=)

Re: Nye Lange sko... hva bør gjøres ??
AmundH #63290 02/12/2007 11:39 PM
Fersking
Fersking

Vet ikke om det er noe spes med akkurat de skoene, men sånn generelt for nye sko er jo å ta en dag å kjøre dem inn - pek ut hvor det evt. presser/er tomrom, om du trenger ekstra såler osv.. mange bruker å varmetilpasse skoene FØR de kjører, men av erfaring foreslår jeg å ta deg en dag i trekket og så evt. varmetilpasse.. da vet du om du f.eks trenger såle, og får da hele pakka varmetilpassa for den ultimate fit:)

Varmetilpasning
AmundH #63291 03/12/2007 6:17 PM
Fersking
Fersking

Er varmetilpasning noe de fleste sportsbutikker kan gjøre?Og hva går det ut på?

Jeg har nettopp kjøpt meg Lange Freestyle Pro, men de presser noe jævlig.

Re: Nye Lange sko... hva bør gjøres ??
AmundH #63292 04/12/2007 11:07 AM
Fersking
Fersking

De fleste sportsbutikker har det, og det pleier som oftest og være gratis der du kjøpte skoene.. det går ut på at de varmer opp skoene med en varmeovn, og så spenner du dem på deg og går rundt til de kjøler seg ned.. da har skoen formet seg helt etter din fot;>

du behøver nødvendigvis ikke å gå til butikken for å gjøre dette, går også greit å varme opp foran peisen eller med en skotørker og så daffe rundt og se på tv til dem er kalde igjen:)

men hvis du er usikker, så hør for all del med folka der du kjøpte skoene, de har bedre peiling enn lille meg:p

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå