Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
dau fesk!
#63016 10/12/2007 12:40 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

ser at det er mange spørsmål angående hvilke ski en bør kjøpe osv. leser disse men føler ikke at jeg får svar. trenger nye jibbeski og lurer på hvilke som passer meg, trenger noen tips siden jeg ikke har prøvd så mange modeller selv.

er ute etter en ski som føles som å kjøre på "en dau fesk" (en død fisk) men som samtidig har god pop. må være myke og lekne.

har fra før dynastar-phil belanger, men de synes jeg er alt for stive og lite lekne, klarer ikke nose eller tail press med dem. jeg er enten for svak eller for lett tenker jeg. er 180 og veier mellom 65-70kg.got a tip?

k2 fujative!
bjoernar_v #63017 10/12/2007 10:18 AM
Avhengig
Avhengig

det er som å renne på to daue fisker!:winkdin etterlysning minner veldig om ekspertenes omtale av fujative.tror ikke det ender med skuff:wink

enig med den
bjoernar_v #63018 11/12/2007 12:46 AM
Fersking
Fersking

har selv de første fujative og etter en halv sesong er de berømte knekkpunktene så slappe at min egen bestemor kan ta nosepress..

Re: dau fesk!
bjoernar_v #63019 11/12/2007 1:07 AM
Fersking
Fersking

Fujative er helt klart de slappeste og dæveste skiene jeg noen gang har kjørt på. Ellers har jeg et par Rossi BC liggende som du kan få kjøpe. Dem er helt totalt dævkjørt, og dem lukter død fisk.. Ellers så har jeg prøvd noen forskjellige modeller av Armada sine modeller fra i år. De er veldig gode, ligger fint nedpå snøen og relativt myke. Men har enda endel pop. Men ha i tankene at når du kjøper myke ski som er fint på mindre jibbe elementer, så mister du veldig mye kontroll i spesiellt fakie landinger på større hopp!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå