Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Busta bakbinding, px12 jib
#62653 30/12/2007 7:05 PM
remye Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Det ligger kanskje i navnet at denne bindingen skal tåle litt.Men den gang ei, jeg bretta av bakbindingen og knakk stopperne i dag.Dette var i en forhåndsvis lett switch landing, er ikke blandt de hardeste gutta i bakken :p180 på et av hoppa i terrengparken på Bjorli, og skia blei revet rett av.

Kan dette ha noe med DIN settingen på bindingen?Jeg har ikke personlig stilt på den, men Platou sjappa hvor jeg fikk montert bindingen gjorde det.Jeg testa senest i dag morres hvor mye som skulle til for å sparke av skien.Ved å ta et ganske kraftig "hestespark" - Den falt av uten noe problem da.Men når jeg landa switch i bakken blei den revet ut av hulla på skia smile

Knekker lett
remye #62654 30/12/2007 7:16 PM
Fersking
Fersking

Stopperne på px12 knekkerLett ..! Har selv knekket begge, og har 4 kamerater som har jort det samme..! må være en feil..!

Re: Busta bakbinding, px12 jib
remye #62655 30/12/2007 8:16 PM
Entusiast
Entusiast

Om hele bakbindingen detter av er det en feil, antakeligvis i festet i skien.Det har ingenting med DIN eller bindingen generelt å gjøre.Ta med skiene til butikken og forklar saken, så bør de gi deg en god løsning på problemet.

Kjent problem
remye #62656 31/12/2007 1:02 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg har knukket to skistoppere på mine px12 jib i løpet av den siste drøye uken :sad Dette er rett og slett en svakhet ved bindingen. Når du lander switch, så stikker skistopperen fremover i fartsretningen istedet for bakover langs skien. Når denne av og til (gjerne når du lander litt skjeft) skjærer ned i snøen, hekter den seg fast i underlaget og ødelegges ved at den vris bakover. Jeg fikk nå sist montert på en stopper som var smalere enn den originale (vet ikke hvilken binding den er til men den passet), denne legger seg mer innunder bakbindingen enn den brede typen som stikker langt ut og hekter seg lettere i snøen, håper dette kan gjøre at den sjeldnere vil hekte og bli herpa.

Kjipt problem, men kanskje du kan sjekke om du også får på en smalere variant når du først skal bytte. Jeg skal hvertfal kjøpe inn en ekstra å ha med meg fra nå av. Noen som har funnet noen andre bedre løsninger på problemet. Hvordan er dette på Marker Jester? Har hørt at den skal være bedre for jibbing men har de tenkt på dette??

Re: Busta bakbinding, px12 jib
remye #62657 31/12/2007 2:21 AM
remye Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Når stoppern knakk så tok den jo med seg plasten rundt hele bakbindingen liksom, er dette også en del som er lett å bytte ut?Grunnen til at jeg nevtne DIN settingen, er jo at bindingen løste seg ikke ut, den løsna fra skia i stedet for.Jeg fikk trykt den ned i hulla igjen, og det kjennes ut som den sitter bra nå, klarer ikke å rikke den.Men er i sterk tvil om at det kan være bra å kjøre på den som den er wink

Tenkte jeg skulle ta en tur innom Platou i morra å få sett på det :)Jeg skal i hvertfall ikke betale en krone for den søppla her.Jeg er ikke tidenes mest oppdaterte på utstyr, og jeg presiserte at jeg ville ha noe som tålte en støyt. Og jadda, denne her skulle jo være alle tiders til det meste jeg kunne tenke meg å gjøre i parken!

Men vil dette fortsette å være et problem?Det er jo trossalt en lik stopper på andre bindingen også, kan jo like så greit bytte ut den i samme slengen.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå