Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Backflip på ski?
#60384 24/06/2008 5:00 PM
Risen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, nå som sommeren er her sitter jeg hjemme å kribler i magen av å se filmer av folk som står på ski. Klarer ikke vente til vinteren!

Nå til saken, til vinteren har jeg lyst til å lære meg backflip på ski. Jeg er i god fysisk form er ca 170 høy, veger 60 kg. Jeg kan ta baklengs både på bakken og på trampoline, samt ned fra border o.l. Det jeg lurer på nå, er om jeg på ein eller annen måte kan trene meg opp til vinteren slik at jeg kan klare det lettere. Noen som har noe erfaring hvordan di gjor første gang. Noen tips på veien?

Btw skal til voss i helga på Ekstrem Sport veko. Tenkt på å ta med noen litt mindre twin-tip å se om jeg finner ett hopp slik at jeg lander i vannet. Hadde vært fint.

tør du?
Risen #60385 24/06/2008 7:04 PM
Avhengig
Avhengig

høres ut som det bare er det det står på for din del!kjør på!lykke til med vannhoppinga!

rævva!
Risen #60386 25/06/2008 9:32 PM
Entusiast
Entusiast

Et tips som jeg syntes var ganske nyttig når jeg skulle ta bf på ski første gang;1. Idet du tar av prøv å se på rævva din.2. Trekk inn beina dine.3. Når du ser landinga strekker du beina ut igjen for å stoppe rotasjonen. Det vanskligste er å beregne når man skal stoppe å snurre, men det kommer seg fort! De første gangene landa jeg på ryggen pga overrotasjon:wink

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå