Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips til nybegynner?
#60222 03/08/2008 6:55 PM
Krissi Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg er en snart 17 år gammel jente som har veldig lyst til å begynne å kjøre Twintip.Jeg har stått mye på ski før, men mest blades siden jeg liker å leke meg i bakken (skogen) med småhopp osv. Men, nå er jeg klar for å gå vidre og trenger derfor noen tips.

Hvilke ski passer best for en nybegynner, lengde osv (er 1.70 hvis det har noe og si), hvordan jeg skal begynne å utvikle meg fra små-selv-lagde-hopp til større hopp og utfordringer?Og andre ting jeg bør tenke på?

Re: Tips til nybegynner?
Krissi #60223 03/08/2008 8:57 PM
Medlem
Medlem

Ski finnes det sikkert tusen tråder her om, bare å bruke søkefunksjonen :wink

Ellers så er det vel bare øvelse som gjør mester, er lite hokus pokus smile

Stå masse på ski, prøv deg fram! Start med små hopp, og gå over til større når du føler deg komfortabel med hoppet, og når du føler deg klar for større utfordringer.

Kanskje mest viktig av allt, ha det gøy på ski!!:grin

jess!
Krissi #60224 04/08/2008 4:10 PM
Avhengig
Avhengig

VIKTIGST er å ha det morro på ski!!personlig ville jeg gått for et par ski som var 169 var jeg deg...

når det gjelder hopp, er det greit å begynne med de små i bakken, hvis du føler deg trygg på de raskt kan du begynne å øve rotasjoner og grabber på dem...

store hopp er bygget for at du skal lande finest mulig, så hvis du lener deg framover før hoppkanten vil du helt automatisk få en fin kurve i lufta og lande som ingenting i under-rennet... ( da har du kanskje svevd 8-10 meter, men det føles ikke sånn egentlig, eller jo, de første gangene kanskje, men det er da det er mest morro!!)

Finn riktige hopp
Krissi #60225 04/08/2008 10:55 PM
Entusiast
Entusiast

Sørg for at de hoppene du hopper på passer for din bruk. Det er bedre at du bruker hele underrenna på ett lite hopp, enn å lande på kulen på et stort ett (slik som jeg dreiv av med når jeg var en liten snowblader (a)). Ikke bare er det vondt i beina, det ser skikkelig dumt ut også..

Skal du begynne å spinne, begynn på små hopp med 180'r og 360'r. Når du føler trygg er det bare å gå videre til større hopp! Skal du prøve på en backflip, så venter du til en dag det kommer masse løssnø, på et jorde eller annet uberørt sted. Lag ett hopp hvor man hopper 6-7 meter, så er det bare å leike i vei :cool

Og selvfølgelig, husk å ha det gøy :wink

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå