Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Trenger jeg bil i Chamonix
#59445 14/12/2015 10:46 PM
jorgth Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, vi er fire karer som skal til Chamonix rundt nyttår. Flyr til Geneve. Lurer på om det er verdt å leie bil en uke kontra å ta buss fra flyplassen og evt mellom skitrekkene. Skal bo rett ved Vallorcine. Er det hensiktsmessig å ha bil under oppholdet, eller er det bare nødvendig tur retur flyplassen?

Re: Trenger jeg bil i Chamonix
jorgth #59446 15/12/2015 10:08 AM
Fersking
Fersking

Synes det er supert med Bil i Chamonix ikke bare for transport til og fra heisen. Mt Blanc kan være et mega værskille med tåke å drittvær på Cham siden og sol og super forhold i Courmayeur som eksempel

Ikke sjelden man kan få en ekstra skiddag med fleksisbilitetene å kunne velge når man reiser hjem. Hvis dere for en OK pris er det heller ikke noen større kostnader

jorgth #59447 15/12/2015 10:48 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har vært i Chamonix et par ganger og har aldri hatt bruk for bil, men da har jeg bodd ganske sentralt og holdt meg til anleggene der. Dere bor jo litt lite sentralt, men det går bra med skibusser. Dersom dere planlegger å reise litt rundt når dere er der nede vil jeg tror at det fort blir greit med bil.

jorgth #59448 03/01/2016 12:55 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Dette er kanskje for sent, siden det nå er etter nyttår. Det går busser til alle de ulike delene av Chamonix, så har dere ikke tenkt dere til andre steder (f.eks igjennom tunellen til Courmayeur) så trenger du ikke bil. Vi skal ned i 2 uker senere i vinter med hele familien og tar da bilen siden vi skal ha med så mye utstyr.

Det er vel ikke verdens beste forhold der nå, men dere får gjøre det beste ut av det!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå