Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Overtrent...
#59289 01/03/2015 2:42 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg lurer på hva som skjer i kroppen når en er overtrent med onde muskler. Jeg trener på fysioterapaut 2 ganger i uka. Men også trener jeg hjemme med bl a manualer, og det er den trening jeg har overkjørt meg. Jeg trente så mye at kroppen var nesten helt stiv, og fikk mye smerter i musklene. Dumt at jeg ikke hadde varmet opp først da. Det har virket som om kroppen var forgiftet. Lurer på hva det er ? Men jeg er bedre nå da.

Re: Overtrent...
merterje #59290 02/03/2015 5:44 PM
Medlem
Medlem

Hei.Det er ikke noe som heter overtrening, men noe som heter dum trening. Hvis du trener en eller flere kroppsdeler med lite til null pause flere ganger i uken så kommer du til å gå på en smell. Kroppen må få tid på seg å roe seg ned for å bygge opp muskelfibrene igjen, hvis du presser musklene hver dag så bryter du bare ned muskelfibrene og kroppen sier stopp!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå