Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Studier og skikjøring
#59082 19/02/2014 7:23 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hallo!

Jeg skal  begynne å studere til høsten, men jeg har ikke lyst å gi opp ski kjøringa på grunn av det. Kan dere hjelpe meg og kartlegge universitet/høgskoler hvor jeg kan stå på ski på fritiden. Jeg kjører mest park, og tenker å studere noe innenfor ingeniør området.

Re: Studier og skikjøring
Tor Geir #59083 22/02/2014 3:00 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Trondheim og NTNU har vel landets beste rykte når det gjelder ingeniørutdanning. Har studert der selv og i selve byen er det ikke noen gode skimuligheter. Det er to timer til Oppdal og omtrent like langt til Åre hvis du vil ha bra bakker. Sylan er et fantastisk turområde. I praksis betyr det at det skiturer tar litt tid og gjerne er forbeholdt helger eller forelesningsfrie dager.

Jeg tror faktisk Oslo er byen med best utdannelsesmuligheter og skitilbud relativt nære. Tryvann er bynært hverdagstilbud og en rekke anlegg innenfor rekkevidde i helgene. Ellers har du Narvik som satser litt som studieby med friluftsmuligheter nå og Tromsø da.

Tor Geir #59084 22/02/2014 8:02 PM
Fersking
Fersking

Oslo har Tryvann med kveldskjøring, park og studentpriser 30-40 min med t-banen. Kongsberg har ingeniørstudier og et brukbart skianlegg.

Tor Geir #59085 23/02/2014 2:38 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Høgskolen i Narvik har gode ingeniørutdannelser og fantastiske skimuligheter i umiddelbar nærhet smile

Tor Geir #59086 26/02/2014 3:35 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Høgskolen i Ålesund tilbyr ingeniørutdanning, der kan du boltre deg i sunnmørsalpane som du også har utsikt til fra biblioteket på skolen.

http://hials.no/nor/hials/utdanning/teknologi_og_ingenioerfag

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå