Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
sport-conrad
#53579 07/03/2008 4:58 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

kva koster det med frakt frå sport-conrad til Norge

Re: sport-conrad
sgggdfgdf #53580 07/03/2008 5:51 PM
Fersking
Fersking

Det koster 40 euro for å få utstyret til norge, men så kommer ytterlige avgifter på rundt 20%. Men uansett er det mye billigere enn å handle i norge :wink

Vi er inne i en "farlig sirkel"!
sgggdfgdf #53581 07/03/2008 8:24 PM
Ivrig
Ivrig

Selvsagt vil alle ha billigst mulig utstyr; MEN: Vi må tenke over:

- Kan kjøp via utlandet føre til meget redusert utvalg i Norske butikker over tid, ev kan det skape vansker mht å få tak i ønsket utstyr?

- Er det like enkelt mht reklamasjon ved kjøp fra utlandet??

...
sgggdfgdf #53582 07/03/2008 11:41 PM
Fersking
Fersking

Selvsagt bør alle handle i Norge! Det er jeg helt enig i. Fikk litt dårlig samvittighet når jeg handlet hos sport-conrad, MEN så var det den eneste løsningen siden jeg er en student som ikke har anledning til å jobbe så mye. Jeg handlet utstyr som i Norge ville ha kostet meg 7-8000 kroner, til kun ca4000. Det er skremmende hvor stor prisforskjell det er, og det er synd at det var den eneste løsningen for å få et noenlunde godt skiutstyr til vinteren. Men uansett kommer det ikke til å bli så mye billigere å handle i Norge fremover. Det eneste staten gjør er å gjøre det dyrere å handle i utlandet med høyere skatter og avgifter...

Man kjøper der man får mest verdi for penga
sgggdfgdf #53583 08/03/2008 11:32 AM
Medlem
Medlem

Nå begynner jeg å bli ganske lei av alle disse som vil ha oss til å kjøpe på den lokale sportsbutikken uten å i det hele tatt virke som om de reflekterer noe som helst over hva da denne forherligete "lokal-sjappa" må levere.

Tidligere i år hadde jeg planlagt å kjøpe meg nye ski, bindinger og boots. Jeg var svært usikker på hva slags ski jeg skulle ha og tenkte å gå på en vel rennomert sportsbutikk i Oslo for å få hjelp. I utgangspunktet har jeg alltid vært veldig positivt innstilt til at jeg er villig til å betale noe mer penger for å få kompetanse, godt utvalg, service, enklere garanti, personlig og hyggelig betjening osv osv. DA er det greit å bruke mer penger.

Skuffelsen er da stor når jeg går på denne sjappa. Hvor jeg forvørig tidliger har kjøpt mye og fått suveren service. Ila 3-4 turer dit for å titte på og diskutere stasj har jeg blitt utrolig skuffet. For det første så må de ha bommet fullstendig på bestillingen iår. Jeg begynte å titte i midten av januar og allerede da begynte det å bli skikkelig tynt mellom alternativene. Når jeg da i tilegg får en sur type som sier noe sånn som at "jo bredere ski, jo bedre flyter de"... DET var nivået av hjelp jeg fikk og nivået av kompetanse han kunne bidra med. Angående boots så hadde de 1 støveltype som var stivere enn 100 i index i min størrelse (ca 45)...

Hvis de ikke klarer å levere på noe som helst utover at det muligens er enklere å få hjelp hvis noe går istykker så tar jeg sjangsen på å kjøpe på nett. Det er omtrent halvpris så da kan jeg heller kjøpe to par hvis jeg ikke får garantien jeg føler jeg trenger...

Som sagt: Jeg legger gjerne igjen penger i butikkene, men da må den personlige servicen virkelig være noe det er verdt å betale for. Det må være kompetente personer som virkelig gir det lille ekstra for at jeg skal gå ut som en fornøyd kunde. Hvis ikke det skjer så tar jeg penga mine å går til sport-conrad eksempelvis (noe som skjedde iår).

Godt norsk?
sgggdfgdf #53584 08/03/2008 12:27 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Enig med "heioghopp".Nivået på kompetanse og service i norske butikker er generelt sett kraftig overvurdert.Selvfølgelig finnes det unntak, men min erfaring er at når du skal handle utstyr, må du selv vite hva du er ute etter og hva som finnes på markedet.Å stole på kunnskapen til personen i kassa er noe jeg har slutta med forlengst(etter mange bomkjøp).

Så når du likevel ikke får service/kompetanse i den lokale sjappa, er det vel bedre å legge igjen pengene i en utenlandsk nettbutikk som etter mine erfaringer faktisk:- Gir deg varene mye billigere enn i Norge- Leverer på døra raskere enn hvis bestilt i Norge- Gir deg raske og riktige svar når du lurer på noe- Har en grad av service og velvillighet jeg ikke har opplevd i noen norsk butikk.

Eller er det jeg som har misforstått?

Re: sport-conrad
sgggdfgdf #53585 08/03/2008 12:59 PM
Ivrig
Ivrig

Jeg er SÅ enig i det "Melbjørn", "heioghopp" og "escimo" skriver! Meget gode innlegg!

Veldig mange med en del erfaring og alder benytter seg av å kjøpe billigere i utlandet. Jeg har selv ikke gjort det, men ville ikke hatt skrupler med å gjøre det.

Det som, muligens unødvendig((?)), bekymrer meg mest, er i utgangspunktet ikke pris, men muligheten til å skaffe seg det "beste utstyret"/det man virkelig mener er det riktige, på en lettvint måte for de yngre og litt uerfarne.

Kan vi på noen måte påvirke at TILGANGEN til ønsket utstyr er lettest/lettere for hvermansen? Dette gjelder jo både økonomi og tilbud!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå