Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hemsedal till helgen (8-9 nov)
#42718 04/11/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Hemsedal öppnar enligt hemsidan till helgen. Kan nån som har koll på stället redogöra för hur nedan nämnda åkning är?

Från skistar.com/hemsedal:

"Det åpnes 4-5 heiser, hvorav minimum 2 er stolheiser. Hemsedalsløypa, Troll-løypa, Begynnerbakken og deler av Veslestølløypa vil være klare til den 8. november, og gir deg muligheten for gode skiopplevelser med over 500 meters høydeforskjell. "

500 meters fallhöjd låter ju bra. På pappret i alla fall. Vi tänkte kanske ta de extra milen från Tandådalen för just de metrarna. Är det värt det? I Tandådalen handlar det om stora backen från trädgränsen och ner. Kanske specialen också. Hemsedalskännare - träd fram.

Burde jo vite det...
More than words
OP Offline
More than words

Flaut nok iom. at jeg bor her, kan jeg nok ikke si noe annet enn at du bør ringe før du drar. Det har snødd heftig de siste dagene --> mildvær --> klarvær => kaldt. Tror det blir ganske bra i bakken, men vet strengt tatt ikke om de åpner 6 heiser som nevnt.

More than words
OP Offline
More than words

Vet dette ikke har noe med skikjøringen å gjøre, men det blir bra underholdning ETTERPÅ! Briskeby kommer og spiller live på Hemsen lørdag kveld. Fikk akkurat word fra Calle, så med 100 spenn i jakka blir det underholdning med hele pakka! Se nyheter på nettet imorgen!

More than words
OP Offline
More than words

Jeg kjørte fra toppen av Roni igår, onsdag. Den er ikke åpen, men Hemsedalsløypa vil trolig gi bra forhold. Litt vanskelig å si fordi det er temperaturen som bestemmer. Igår var det perfekt carvingføre der. Hvis det blir minusgrader vil det være ganske hardt om morgenen. Men bedre utover dagen. Umulig å si sikkert nå... For øvrig kan jeg glede alle med at det er en god såle utenfor løypene så snart det blir kaldere. De 40-50 cm som kom i slutten av helga har fått mildvær, så dermed vil vi slippe mye prepping av såler og stålkanter. Med mindre all snøen regner bort.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå