Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bratt i Bergen
#40273 07/12/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Noen som var på åpninga i går?Var det bra eller?

More than words
OP Offline
More than words

Åpning av hva?

More than words
OP Offline
More than words

bratt i bergen vel...

More than words
OP Offline
More than words

Og det er hva fornoe?

Nå bor jeg 180 mil unna
More than words
OP Offline
More than words

men det skal visst være en ny sportsbutikk...

More than words
OP Offline
More than words

Bratt fjellsport!var ikke på åpningen,men har smugkikka litt på vinduene...har mye fett utstyr innen klatring,ski og vannsport!ligger i gamle lokalene til vårdalsport..like ved mariakirken...så sånn er det!

Bratt er bra og blir sikkert bedre...
More than words
OP Offline
More than words

Jævlig streit butikk...endelig et sted å få kjøpt ski filmer i bergen uten å måtte bruke nettet osv.Kan nok bli bedre, men den er jo nettopp startet så ka kan man forvente....Får også kjøpt klatregrep der...og ellers mye stæsj... Bra at det blir satset litt mot de mindre målgrupper, alt for mye komerse sports kjeder med " for mannen i gata" sortiment.....Bra!

More than words
OP Offline
More than words

Ingen hemmelighet at visse større sportsbutikk-aktører i Bergen har gjort sitt ytterste for å stikke kjepper i hjulene for bratt. Ekkelt. Sjekk sjappen, dyktige folk, godt miljø, godt utstyrt, bør få en sjanse.

More than words
OP Offline
More than words

Skal innom i måra, har troen på dette. Nok merke sport i byen

More than words
OP Offline
More than words

hvor ligger denne butikken. har de en internett side?

More than words
OP Offline
More than words

Bratt har tatt over Vårdal sport sine lokaler. Er ikke sikker på om de har egen hjemmeside, men det står litt om de på vpg.no

More than words
OP Offline
More than words

er butikken åpen i det hele tatt.

More than words
OP Offline
More than words

så finner dere et innlegg på forumet til www.steepstone.com/diskusjonta dere en tur dit...

More than words
OP Offline
More than words

Vi trenger Bratt! Flott butikk og god service av folk som virkelig kan leksa si. Stå på folkens!

More than words
OP Offline
More than words

Bergen er vel ikke den byen som først trengte denne butikken. Det finnes faktisk minst to butikker, veletablerte sådanne, med mye bra ski, tur og fjellutstyr. Kompetente selgere har de også.

More than words
OP Offline
More than words

med et alternativ! men hvis jeg skal være helt ærlig, så ble jeg ikke så veldig imponert. greit nok at de har filmer og slikt, men ellers begrenset utvalget seg en del. et par ok stativer med bekledning fra tilak, noen sweet-hjelmer og litt klatregreier, og et begredelig utvalg av ski. de to feiteste til atomic og kneissl tanker var det eneste som er verdt å nevne, ellers litt rotete og uorganisert, på en måte... men bratt fortjener en sjanse, så vi får se hvordan det utvikler seg!

More than words
OP Offline
More than words

Slapp av litt da gutter!Her er det en gjeng unggutter som brenner for ski, kajakk og klatring. Her er det ikke store kapitalsvin som pusher inn cash.Støtt opp om butikken, og vi får det vi vil ha! En butikk med kun det feteste utstyret

ingen menneskerett å drive butikk
More than words
OP Offline
More than words

Det skal mer til enn ungdommelig pågangsmot til for å drive en butikk. Hva med ansvaret overfor ansatte og kreditorer? Eller kunder som skal reklamere på varer? Noen som har hørt om noen som har tjent seg RIKE på å drive sportsbutikk? Selv om de har hatt egenkapital og en buisnessplan. Bratt overasker meg om de eksisterer om et år.

More than words
OP Offline
More than words

Hvis du ikke har hørt om noen som har tjent seg rike på å drive sportsbutikk må du høre bedre etter! Eller er du døv?Poenget er vel heller at rikdom ikke nødvendigvis må være den drivende kraften ! Det kjipeste med å jobbe i denne bransjen er jo at en ikke får nok tid til å drive på med tingene en liker best sjøl, ski, padling, klattring osv.

More than words
OP Offline
More than words

IKKE kom å si at Platou har kompetente selgere... det står bare en gjeng med nisser i butikken jo! Nisser fra Geilo, som driter i hva du skal ha så lenge du betaler nok for det er alt greit. Kompetente selgere i salg ja, men ikke i hva de selger og hva som er det beste utstyret... svært få der har egne erfaringer med utstyret.

Tre meget gode butikker
More than words
OP Offline
More than words

Bergen har nå tre meget gode butikker med mer enn flinke nok ekspeditører som er milevis over snittet mot en vanlig sportsbutikk! Å hevde at det er inkompetente folk på Platou er bare tull. De som jobber der er aktive i felten og sitter med en enorm bransjekunskap.Fritid Sport og Bratt stiller i samme klasse. Kjære dere som klager - dette er tre av norges beste butikker! Vær glad dere som bor i Bergen! Og til dere som vet så mye bedre enn ekspeditøren - hvorfor trenger dere gode ekspeditører når dere kan alt selv?

More than words
OP Offline
More than words

Spiller det noen rolle om Platou eller Fritidsport har kompetente selgere eller tilstrekkelig utvalg da?Bratt har åpnet og vi har fått enda en fin butikk. Bratt har peiling og gir personlig service. Større butikker gir deg ofte god service når du skal kjøpe, men driter i deg hvis du får problemer med utstyret senere.

syting og klaging
More than words
OP Offline
More than words

det er klart at det skal være lov å uttrykke misnøye eller tilfredshet med butikker og selgere, men mye av det som kommer her er jo bare pinlig. siden det er så mange som tydligvis har fryktelig kjipe erfaringer med sprortsbutikkene i bergen, hva med å være litt konkrete? fortell hva slags uhyrligheter dere har blitt utsatt for, og hva slaggs mangel på kompetanse der snak om da, folkens! kanskje kan det i så fall bidra til at det etter hvert blir bedre, dersom folka i butikkene skulle ta en titt innom her på forumet!

More than words
OP Offline
More than words

kunne fint satt fingeren på mye hos Platou. Men det blir bare teit. Det er ikke de ansatte som bør høre det, men Henrik Platou "himself". Det er han som sitter med hovedansvaret for sine ansatte og hvordan de er. Jeg tipper han er temmelig fornøyd med dem jeg. For de selger, ja de selger godt. Men om de har peiling er en annen ting. Effektivt å late som... En gang for lenge lenge siden var Platou en høyfjellsbutikk. Nå er det blitt en lyserosa og lyseblå rikmannsbutikk. Desverre... til dere som ikke ser problemet med Platou og hvor stor forskjell det er fra den til Fritidsport: stakkars folk. Til dere andre som stusser på hva dere mener: bruk alt annet en Platou, det store kapitalist-trollet...

More than words
OP Offline
More than words

slik jeg ser det, er det største problemet med platou selve prisene. har ellers svært gode erfaringer med sjappa, i alle fall mht ski og skiutstyr. kanskje det er slik at jeg har truffet de som "kan", mens det er flere der som "ikke kan"? har ganske bra peil selv etterhvert, så jeg synes i grunnen ikke at jeg har noe å klage over, unntatt prisene da... fritidsport er også en kjempebutikk, ikke minst mht service og innstilling hos de ansatte. jeg er ikke like overbevist om den skirelaterte kompetansen, riktignok, men de har jo et ganske bredt nedslagsfelt i en liten butikk -så det er kanskje ikke så rart? hyggelige er de i alle fall. bratt har jeg til gode å handle hos enn så lenge, så de har alle muligheter til å overbevise... men jeg mener fortsatt at utvalget er for skralt for skikjørere, altså...

BRATT = KONGE SJAPPE!!!
More than words
OP Offline
More than words

Var der i dag... Drit hyggelige folk med peiling på hva de snakket.... Masse fett stasj og filmer.Ta turen innom bratt det er verdt det, MEGA BRA BUTIKK!!!!

More than words
OP Offline
More than words

tror ikke de kritiske røster kan så mye mer enn å være kritisk. ganske tåpelig å kritisere en butikk fordi betjeningen står på ski på geilo. det gjør jeg og, og det er et fint sted det. utvalget i butikken er bra, og de kan det de skal kunne de som jobber der. tror noen burde sett seg litt i speilet, og dempet de kritiske røstene sine til de virkelig kunne det de snakker om. platou er en bra butikk!!!!

Hvor ligger Fritid Sport?
More than words
OP Offline
More than words

Lurer på hvor fritid sport ligger (i Bergen)? Platou en veldig grei butikk synes jeg.hyggelige folk, og mesteparten av de har veldig bra peiling. Det eneste er "DET STORE SKIBALUBAET" hvert eneste år der litt uerfarne kjøpere lar seg lure av gule lapper med priser på.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå