Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
Fotball = Verden?!?!??!
#21556 21/10/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Førstesideoppslag i alle aviser: Rosenborg vinner kanskje ikke serien! Ola Bye Rise må pelle seg vekk! Ålesund rykker opp! NRK, TV2, alle aviser tyter over av fotballstoff som fortrenger ikke bare andre sportsnyheter, men alle andre nyheter. PR-kåting-kjendisprest Gelius BER for VIF-seier!!!

Hva er det egentlig som skjer? Vil folk ha denne dritten? Hvem er i så fall "folk"? De fleste jeg kjenner driter langt i forball og synes det er det mest primitive spillet og miljøet på jord. Hvordan greier og hvorfor VIL media og prioritere fotball så JÆVLIG høyt?

Jeg er så driiit lei denne forbanna fotballfokuseringen at jeg SPYR!!! Hva kan vi gjøre? Hvordan kan vi ta tilbake det offentlige rom? Hvordan kan vi stoppe fotballkjeften på Bondevik og Solér og Gelius og de andre dustene?

Nå må SLÅ TILBAKE!!! Vi blir KVÆLT av fotball!!!!

More than words
OP Offline
More than words

Allt for mye fotballprat i pressen.Burde vært litt mer om ski og snowboard.

More than words
OP Offline
More than words

Det er riktignok kanskje for mye. Men faktumet er at det er GANSKE mange som intresserer ser i fotball!Og avisene er veldig intressert i å selge. Så hvis de skriver om noe mange leser, selger de mer!

Så enkelt er det.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg driter i forball, men om man fordeler interessen i forskjellige sporter i prosent, så har fotball flest interesserte. Da skriver man om fotball. Nesten ingen i Norge bryr seg om Polo, da skriver man ikke noe om polo.

More than words
OP Offline
More than words

.

More than words
OP Offline
More than words

Nei fyttikatta, dette e da dummaste eg har hørt

More than words
OP Offline
More than words

Riktig at ikke mange digger polo, men det er veldig mange som digger ski! Tror at mediedekningen av fotball vs. ski er veldig skjev i forhold til interessen i folket. Bortsett fra det så suger forball BIG TIME!!!

More than words
OP Offline
More than words

Hvorfro skriver de ALDRi noe som helst om ski(jibbing storfjellskjøring osv osv) HVorfor HVORFOR?!?

More than words
OP Offline
More than words

Avisene skriver om fotball i fotballsesongen og ski i skisesongen. Skisesongen har desverre ikke begynt enda!! Hvorfor skal avisene på død og liv skrive om storfjellkjøring, er det bare fordi noen pr-kåte skikjørere ikke får tilfredstillt seg nok i gjennom hobbyen sin eller? Konsentrere dere heller om å stå på ski, og drit i pressen. Men for Guds skyld...hvis du har oppnår noe bemerkelseverdig med din skikjøring som er til allmen interesse, så vil du nok tidsnok komme i avisa eller på TV!!

More than words
OP Offline
More than words

Se på hvem som er sportsjournalister a! Det er jo bare mongoer hele gjengen! Dette bør gå som en utfordring til oppegående skikjørere: Ta journalistutdanning og GJØR noe med saken! Friflyt-gutta må komme seg inn i dagspressen og opp på Stortinget! Jibbing TAKES OVER!!!

Helt enig med "Hater så jævlig"
More than words
OP Offline
More than words

Jeg spilte selv fotball opp til yngre junior (eller hva det NÅ heter), men all denne mediadekningen av fotball har knekt min interesse for fotball.

Hva skal vi gjøre for å få sports-kanaler/reportere til å innse mangfoldet i idretten?

Mer skiprat i media?
More than words
OP Offline
More than words

Mange bra poeng her, og det er flere grunner til at fotball blir så fokusert på. For det første er fotball verdens største idrett, og personlig synes jeg det er gøy å spille fotball. I tillegg er det organisert i et slikt system at det blir spennende å følge med for mange. Jeg er helt enig i at fotball får for mye oppmerksomhet i media, men jibbing er ikke kommersielt nok, og det er vel egentlig bra!? Så lenge vi har blader som fri flyt, tilgang til internett, filmer, osv. får ihvertfall jeg nok informasjon om skikjøring. -savner egentlig ikke førstesideoppslag i vg fra skiverden, akkurat...

enig med deg gaute
More than words
OP Offline
More than words

pudderentusiaster er det nok av alle rede..., noe det kunne vært mere er innslag på sportsrevyen og tv2 sporten... jeg har sett sporten på tv 2 alt for mange ganger da det KUN handler om fotball..., greit, det er såpass stort, men for faen det finnes da annen idrett også!!!!!

More than words
OP Offline
More than words

det er alt for mye fotball på tv, aviser osv.

Enig med Gaute jeg også...
More than words
OP Offline
More than words

Savner ikke at det skal stå mye om jibbing og big mountain i aviser. Hver gang de prøver å skrive om sånt er det fullt av feil og artikkelen ender opp med å bli idiotisk.Det blir bare pinlig.Leser heller om ski i skiblader da.Er jo rått å se utfor på tven da.(Hadde forresten vært kult å sett Kjus og Aamodt på film i Alaska eller Lofoten. Nobis er jo rå på film)

Men nå har det tatt totalt av!!!
More than words
OP Offline
More than words

Hørte tilfeldigvis på NRK Radio på jobben i dag. Utover ettermiddagen var det DIREKTEsending fra Lerkendal, det var førsteoppslag på nyhetene... om hva da? Joa, RBK har KRISE. De leder serien, og treneren skal visstnok slutte neste år. NRK har FØRSTEOPPSLAG på nyhetene at treneren skal slutte i 2005. Dette er for ille, det er helt ute av proporsjoner.

More than words
OP Offline
More than words

hate så inn for j....Vær helle glad for alle som sitter foran kassen for å se fotball hver lørdag. Det blir mer pudder igjen til oss.

de kan jo regne...
More than words
OP Offline
More than words

Tror ikke tv2, dagbladet, vg osv hadde hatt så sterkt fokus på fotball hvis det ikke var fokus på det. De har gått på skole, og kan regne...

hvis noen er misfonøyd kan man jo satse på DN, klassekampen og fri flyt...

More than words
OP Offline
More than words

enig med ole

More than words
OP Offline
More than words

de tafser hverandre i dusjen, suger og svælger hele gjengen

FOTBALL ER KONGE!
More than words
OP Offline
More than words

HOLD FOR ALL DEL FRIKJØRING VEKK FRA TV!!

More than words
OP Offline
More than words

Jeg vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg oppnår glede av å stå på ski selv, ikke lese i vg om det. Det snør ikke mer om det omtales mye, men skianleggene ønsker jo sikkert at jibbing blir omtalt mer, så de kan selge fler heiskort.

OG STÅR DET MYE OM FOTBALL I VG SÅ IKKE LES DEN JÆVLA AVISA. HERREGUD.

More than words
OP Offline
More than words

Stakal Ola By Lise :-( ingen vil leke med han lengel, han må gå alene hjem fla balnehagen. Stakal, stakal mannen

verdens største idrett
More than words
OP Offline
More than words

Fotball er ikke verdens største idrett, det er faktisk volleyball, AKA kristenbasket. Det er heller ikke noe tøft.

Enig i at det er like greit at de ikke skriver så mye om skikjøring, da dert fort blir litt mongo, og veldigveldigveldig feil. Sånn som at Kari Traa setter potensielt dødelige triks(tror det var VG). Det er potensielt dødelig og se feil mann i øya i Sofienbergparken, for f, men det er ingen som skriver om meg for det.

More than words
OP Offline
More than words

Problemet med overfokusering på fotball er at andre idretter drukner i media. Blir man verdensmester i noe annet enn fotball, håndball eller tradisjonel vinteridrett, blir dette dekket med en annonse på størrelse med et frimerke. Ikke så rart at mange idretter sliter med rekrutering og økonomi da. Det kan da umulig være interresant eller relevant å med førsteside oppslag om privatlivet til fotballspillere eller hva de har kranglet om. Trodde det var sport, ikke "se og hør".

de driver jo ikke med veldedighet for faen
More than words
OP Offline
More than words

ynkelig! skiorientering og curling sliter med sponsorene, og klarer å tenke ut den geniale planen: "Vi bare får alle kampene sendt på TV, så blir vi sponset med en gang og så er vi plutselig den største idretten, og så får vi masse nye anlegg, og så blir vi superstjerner"

Det er ikke mange idretter som klarer å forsvare tv tid. Bare se på tv2 sin storsatsing på bl.no. det sto ikke på publisiteten.

Det er mye fotball i media fordi det er det de som kjøper aviser og ser på tv vil ha. Dere som synes det er kjipt er avvikere. Er jo bare å la være å kjøpe, som noen sa over....

Men dere liker jo i alle fall å stå på ski. Det er jo bra. Og deres glødende skiinteresse holder liv i friflyt med 6 utgivelser i året. 6 i året er nesten like mye som en avis har i uken. Er ikke værst det...

More than words
OP Offline
More than words

Problemet her er er vel at 80%-regelen gjelder i fotball som alle andre steder i tilværelsen: 80% av alle mennesker er gjennomsnittlige mongoer som ikke har evne til refleksjon og avansert tenkning. Disse 80% digger fotball.

Historisk, og helt tilbake til antikken, har styrende makt skjønt at folket trenger brød og sirkus for ikke å gjøre opprør. Det er derfor vi har fotball og tipping.

Vi som tilhører de 20%, er eliten, samfunnsmessig og økonomisk (og gjett hvor vi bor!!!). Vi driter i VG og Dagladet og den infantile dekningen av fotball fordi vi heller leser The Times og Le Monde.

Til dere fotballidioter: Stå på, dere vil for alltid tilhøre de 80%!

More than words
OP Offline
More than words

Sanneheten er vel heller at 80% av skifolk er så jævlig sneversynte og skal på død og liv være så kule at ingenting utenom om det å stå på ski gjelder. (eventuelt stå i baren og snakke om sine oppskrytte ferdigheter)Fotball er gøy. Ski er gøy. Avisene skriver om det som er populært. Vi skal nok få lese nok om snørret til langrennsløperene i løpet av vinteren.Dessuten må jeg si meg ening i at når massemedia prøver å dekke ski/snowboard så blir det på grensa til flaut.

More than words
OP Offline
More than words

Vi mennesker er veldig konkurranse fokusert når det gjelder sport, og viktighet av sport. For at TV2 sporten skal gidde å vise en idrett må det være fordi noen har vunnet noe, eller er istand til å vinne noe. I folks flest øyne blir f.eks storfjellkjøring påsketur for ungdomma med mye tid til overs. Noen må vinne og det må være enkle regler, da begynner folk å følge med. Så jeg er enig med de som sier at det er like greit at skikjøringa holder seg unna tv2 sporten.

More than words
OP Offline
More than words

"Alle" har et forhold til fotball. Fotball får menn til å gråte. Ingen gråter når seth tar en backflip.

More than words
OP Offline
More than words

jeg gråter...

Men herre min hatt!
More than words
OP Offline
More than words

Hvorfor lese opp tabeller for fotball eller håndball etc i sportssendinger. De fleste av oss har jo tekst-tv? TV er laget for levende bilder. La oss slippe å se en kommentator lese opp tabeller! La oss kun få se levende bilder på TV! Kanskje det da ble plass til flere idretter?!

Jævvvvla trøndertapere
More than words
OP Offline
More than words

Roesenboerg. Mer kvalmende ord finner du ikke. Trønderne menger seg på resten av landet som en kvalmende møkkalukt som kommer sigende fra en overfylt søppeldynge. Midtnyttgjengen er en tragisk samling gårdsgutter uten odelsrett som blei plukka opp av en strebete fotballklubb ledet av en kristenfundamentalist. For en suppegjeng.

More than words
OP Offline
More than words

De siste årene har det da vært TV dekning på de arrangementene med størst interesse. Da tenker jeg på TAC, RFC og Galdhøpiggrennent. Dessuten har det vært sporadiske innslag som f.eks med Alex Rosen i Røldal, Jostein Flo i Jotunheimen, klipp fra Perfect Moment mm.

Som regel er det også noen reportasjer i lokale aviser i løpet av vinteren når noe skjer. At ikke TV og aviser stiller seg i Reidarskaret hver gang det har kommet 10 cm snø skjønner jeg godt.

More than words
OP Offline
More than words

Hvor i heite h... er Reidarskaret?

Lune Blatseth el åsså
More than words
OP Offline
More than words

Nå æl Lune Blatseth åsså folnælmet, han æl lett og slett folbanna på Dlillo. De skal sloss snalt, men Dlillo vinnel fol onkæln hans hal gevvæl.

More than words
OP Offline
More than words

Cappel, takk så mye. Vi får godta at det vi driver med er nyhetsmessig irrelevant for de fleste i Norge.

Det er ikke fotball. At andre liker forball gir oss uansett ikke rett til og kalle dem dumme(som en eller annen kom trekkende med her).

Det er ganske småbarnsaktig og surve så sinnsvakt bare fordi resten av landet ikke har ett hundre prosent fokus på akkurat det vi driver med. Jeg trodde det handla om frihet. Det er det ikke mye av i livet til forballspillere. Avisene er på dem som hauker. Heller dem enn meg. Ikke at jeg mener at jeg er på landslagsnivå;-), men dere skjønner vel hva jeg mener.

More than words
OP Offline
More than words

problemet er vel som noen antyder at fotballdekningen er ute av PROPORSJONER. Det blir rett og slett for mye og for voldsomt. Når det er krigsoppslag og live-dekning av at en klubbtrener må slutte, så er det noe helt feil. 15 sider fotballspesial i en dagsavis er helt feil. Det er rett og slett for MYE.

DU kan gjøre noe med dette: SLutt og kjøp avisa, og skriv inn til avisa hvorfor du gjør dette.

hate fotball 4 ever
More than words
OP Offline
More than words

om vintern skirver de ikke spesielt mye om jibbing da heller de skriver mer om hvem lag som kjøper spillere trenerbytte osv.. hvem bryr seg vel om rosenborg bytter midtbane spiller. ikke jeg i hvertfall

fotball er greit nok MEN
More than words
OP Offline
More than words

hvorfor så mye media ja...som en annen kar sa her.. det finns jo mangfold av idretter, hvorfor da bare fotball nesten. men det er vel kanskje ikke så rart at mange blir fotball "frelste" når media pomper fotballen inn i tryne vårt hver gang det er sport.. å en annen ting, jeg blir helt gal hver gang jeg hører folk si "åh vet du, nå ligger vålerenga på 5.plass på¨tabellen" osv osv

Side 1 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå