Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gnagsår, støvler, tilpasning
#185509 23/03/2022 7:38 PM
LarsR Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Nå er jeg lei av å få gnagsår på tur. Får nær sagt alltid gnagsår - forebyggende compeed kan funke om jeg treffer riktige steder, men blir så svett i støvelen at det kan slite av, men det kan jo løses med sko av og på underveis, men det er dritt i dårlig vær. Teip får jeg ikke helt dreisen på, men mulig løsningen er der. God fot sokker og nylonstrømper begynner å «brenne» plagsomt etterhvert.

Tenker jeg skal vurdere å få tilpassa støvler bedre. Hva er deres erfaringer med det og hvor langt er det vits å dra det? Er tilpassa innerstøvel veien å gå?

Re: Gnagsår, støvler, tilpasning
LarsR #185520 09/08/2022 10:36 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Har hatt tilbakevendende gnagesnår på samme sted med div scarpa telemarksko, der jeg bl.a har byttet innerstøvel på noen av skoa. Men den er ikke custom, så det kan være det hjelper. Er fristet til å foreslå bytte merke/modell også, da jeg har hatt problemet med ulike modeller med samme merke. Custom innerstøvel er nesten like dyrt i norge som nye sko, så det er kanskje hipp som happ

Et macgyvertriks - teip opp med gaffa før turen starter. Det tåler slitasjen, men føles noe jalla. Men det funket, dog litt snåvondt å fjerne etterturen

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå