Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp ved valg av ski!
#185294 22/01/2021 1:10 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Hei!

Har planer om å kjøpe meg en ny skipakke snart, siden jeg har lyst til å ha en ski som jeg kan ta med på topptur men samtidig kan fungere i preppa løyper og i parken. Har stått mye tidligere på ski, men kun i skianlegg. Er student akkurat nå, så er ute etter en ski som både kan funke i anlegg, pudder og når jeg går toppturer. Gikk til innkjøp av noen extreme second opinion med kingpin bindinger nylig, men føler disse kanskje blir litt brede for at de skal fungere optimalt i bakken også, 118mm på midten? Har sett litt på Mantraen, Atris og Rakkar. Er det noen av disse som er bedre for mitt bruk, evt andre modeller? Er forøvrig 183cm, veier 80kg og vil si nivået er middels+.

Er det noen bindinger som er bedre enn andre? Ser det er store prisforskjeller mellom de ulike rando bindingene, eks alpinist og kingpin, er det så store forskjeller i praksis som det prisen kanskje tilsier?

Beklager for litt langt og rotete innlegg.

Re: Hjelp ved valg av ski!
Snopkael #185295 22/01/2021 2:01 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Evt Fischer Ranger 102! smile

Re: Hjelp ved valg av ski!
Snopkael #185296 22/01/2021 11:37 PM
Entusiast
Entusiast
Viss du allerede har de som pudder. og toppturski hvorfor ikke bare kjøpe noen bakke- eller parkski i tillegg? Du kan sikker finne noe billig da enten brukt eller avliggere og du får alpinbindinger mye billigere enn toppturbindinger. Alle skien du lister vil fungere (ville da montert med en Shift binding) som ski til alt, blir bare smak og behag etter hva du vil vektlegge av egenskaper så da må du bare se etter tester av dem og se hvilke du liker beskrivelsen best av ut i fra hvor mye du veklegger carving vs surfiness, stabilitet vs lekenet, direksjonell vs twintip osv.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå