Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye ski til min bedre halvdel
#160351 19/02/2008 12:55 PM
enemy22 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har etter mange lange timer med opplæring og motivering i diverse skianlegg, fått min samboer til å skjønne gleden med å stå på ski. Problemet er nå at hun har lyst til å utvide horisonten til pudder og topptur. Problemet er da at slalåm pakken til to tusen ikke egner seg veldig bra og nytt utstyr må kjøpes inn. Har fått en fin pris på fjorårets phat luv med marker duke bindinger, er dette ett bra valg? Videre er hun ganske fornøyd med de skoene hun har så vil det da være nødvendig me nye?Hvilken lengde vil være den beste på skiene,(hun er ca 168cm)?

Bra deal
enemy22 #160352 19/02/2008 1:10 PM
Avhengig
Avhengig

Har du fått en bra deal på K2 Phat Luv med Duke-binding, så er det bare å gå for det. Phat Luv skal være veldig bra, både som rene pudderski og til toppturer.

Nye støvler til samboeren din tror jeg du lett kan slippe å tenke på. Så lenge hun trives med de hun har, og de enten ikke har ALTFOR myk flex (under 90 begynner å bli slapt når du skal ut i off-pisten), eller er dønn stive racingstøvler, så funker de absolutt til både pudderkjøring og rando. De fleste allroundstøvler av god kvalitet ligger på rundt 100 i flex, og det funker til det meste.

Siden hun er 168, bør du gå for de lengste Phat Luv'ene, som er 174. Noe kortere bør skiene heller ikke være, uansett modell, når det er snakk om off-piste/pudderkjøring.

Lykke til!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå