Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nytt telemarkutstyr til en høy kar
#159093 20/12/2010 6:49 PM
terras Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei alle sammen!Helt ny til forumet så dette er mitt første innlegg. Etter min første topptur noensinne, fant jeg fort ut at utstyret må få en oppgradering ('04 Salomon x-scream med rottefella cobra). Var en tur opp Rødtind i Tromsø, og på veien ned slet jeg med at jeg tidvis datt gjennom den snøskaren. Problemet ligger nok i mine fysiske mål (194 cm og 95kg) og skienes manglende evne til å bære meg (de er 187 cm lange..).

Ettersom økonomien er ganske dårlig vil jeg gjerne satse på ski som gir "bang for buck". Har fått et tilbud på et par black crow corvus 196 ski til 4000kr. Er de no tess? Ser også at volkl gotama og mantra får mye skryt, men det ser ikke ut til at de produserer lange nok versjoner (for meg) av sistnevnte(?). Dette ser også ut til å være tilfellet med de populære k2-skiene også frown

Når det kommer til bindinger er drømmen en overgang til NTN. Men det må jeg nesten vente med av økonomiske grunner. Hva er egentlig forskellen på de orginale, svarte cobra-bindingene jeg har i forhold til den nye R8-versjonen? Blir mine gamle cobra-bindinger helt håpløse på disse nye, breie og lange skiene?

Takker for alle svar!:)

BC
terras #159094 20/12/2010 11:36 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Er på samme str og kjører BC Corvus i 196cm, kjempeski, bare å kjøpe.

Gotama er og en glimrende ski.

Nå blir jeg sikkert halshøgd av div Mantra elskere, men mener bestemt at den skal du styre unna. Den er bra til allround bakkekjøring, men uten rocker eller BC løsningen så er den etter min mening gammeldags og du finner et 10 talls bedre ski. Mantra i 191 ville uansett vært rett lengde.

Å sammenligne lengde med X-scream blir feil. Alle K2 sine ski i Adventure serien i 188cm vil fungere perfekt for deg.

Re: Nytt telemarkutstyr til en høy kar
terras #159095 21/12/2010 1:06 PM
Fersking
Fersking

Lengden på mine sidestash 188 er omtrent identisk med Prorider 194.

Er selv 194 lang, og sidestash 188 funker gull smile

Re: Nytt telemarkutstyr til en høy kar
terras #159096 22/12/2010 2:49 PM
terras Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar folks! Da må jeg nesten begynne å undersøke skiene til k2 litt nærmere smile Er ikke så veldig god teknisk så er redd for at Black crows-skiene kan bli litt tungkjørte (for meg virket de fryktelig lange og litt tunge - men selgeren i butikken mente at de var perfekt for meg).

Har dere erfaringer med "gamle" cobra-bindinger på så stor ski?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå