Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Formbare innlegg til hjelm
#158798 08/11/2010 3:32 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Jeg er på utkikk etter et formbart innlegg til skihjelm, da jeg har litt sær form på hodet

Finnes det noe formbart skum/pute som man kan legge inni? Jeg ser for meg et materiale lignende en formbar skosåle, bare litt tykkere og mykere, som kan varmes og formes til hodet.Noen som har sett noe sånt, evt vet om hvor man kan få tak i det?

Re: Formbare innlegg til hjelm
Håvard Tøffen #158799 09/11/2010 9:28 PM
Fersking
Fersking

Hva med å se på en hjelm med lufttilpassning?Docmeter har flere modeller og jeg tror Salomon også har.

Håvard Tøffen #158800 10/11/2010 8:59 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Sitat OlleBolle:Hva med å se på en hjelm med lufttilpassning?Docmeter har flere modeller og jeg tror Salomon også har.

Takk for tipset, det skal vurdere.. og prøve.

Men er ikke litt av poenget med en hjelm som har riktig passform at sammenstøtet blir over en stor flate på hodet ved kræsj? ser ikke for meg at en luftpute klarer å holde imot et sammenstøt, så kontaktflaten blir blir fortsatt liten da resten av hjelmen "ikke passer"..

(Ja er er ingeniør og nerd :P )

CE godkjenning
Håvard Tøffen #158801 10/11/2010 9:36 AM
Entusiast
Entusiast

Hvis hjelmen er CE-godkjent med CE1077 skal den ha den høyeste godkjenningen for vinterhjelmer. Da skal den bla testes for fall, så da bør den være sikker.

Håvard Tøffen #158802 10/11/2010 9:55 AM
Entusiast
Entusiast

Sitat Håvard Tøffen:<blockquote><p>Sitat OlleBolle:Hva med å se på en hjelm med lufttilpassning?Docmeter har flere modeller og jeg tror Salomon også har.

</p>

Men er ikke litt av poenget med en hjelm som har riktig passform at sammenstøtet blir over en stor flate på hodet ved kræsj? ser ikke for meg at en luftpute klarer å holde imot et sammenstøt, så kontaktflaten blir blir fortsatt liten da resten av hjelmen "ikke passer"..

</blockquote>

Hvis jeg ikke tar helt feil så brukes luftputer i hjelmene til de som spiller amerikansk fotball for å få god passform. Regner derfor også med at de tåler en trøkk.

Håvard Tøffen #158803 10/11/2010 10:59 AM
Fersking
Fersking

Byggskum! smile

Håvard Tøffen #158804 10/11/2010 4:08 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat eritho:<blockquote>
<p>Sitat Håvard Tøffen:<blockquote><p>Sitat OlleBolle:Hva med å se på en hjelm med lufttilpassning?Docmeter har flere modeller og jeg tror Salomon også har.

</p>

</blockquote></p>

Hvis jeg ikke tar helt feil så brukes luftputer i hjelmene til de som spiller amerikansk fotball for å få god passform. Regner derfor også med at de tåler en trøkk.

</blockquote>

Som gammel amerikansk fotball-spiller kan jeg bekrefte dette. Slike hjelmer former seg perfekt etter skallen og tåler myyye. Tatt noen solide trøkker til planeten med en sånn på!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå