Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Armada JJ som telemark ski
#158630 05/10/2010 10:38 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei. Er det noen som har erfaring med Armada JJ skien. Hvordan blir det å sette en telemark binding på JJ'skien ville det bli ett problem eller bare føles helt riktig ?

Takk for alle svar! smile

Re: Armada JJ som telemark ski
L_a_s_s_e #158631 05/10/2010 2:49 PM
Medlem
Medlem

Hei du!Jeg har kjørt med NTN bindinger på de skiene en halv sesong. Jeg synes det funket bra og var fornøyd. Monterte de på anbefalt sted. Men så gikk jeg over til å kjøre alpint, og skiene fikk dukes. Synes at skiene kom ennå mer til sin rett med fast hæl. Skulle kanskje hadd hakket lengre ski, hvis jeg skulle fortsatt med telemark. Men dette er jo i forhold til meg og mine subjektive meninger. Men bra er jo bra :P

Re: Armada JJ som telemark ski
L_a_s_s_e #158632 14/10/2010 4:49 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Kjøpte meg et par JJ 185cm med NTN på vårparten i fjor, etter å ha stått en sesong med Armada ARV med NTN i 175cm. ARV´ene var veldig lettkjørte i 175 cm og var veldig gode allround ski, men JJ´ene ga en helt ny opplevelse. Desverre har jeg ikke fått prøvd dem i skikkelig PUDDER, men jeg har ingen tvil om at det kommer til å funke, men det fascinerende var hvordan de satt i bakken. De har en radius på bare 14 m, og var kvikke og raske å carve med. Skikkelig leken og morsom ski også i bakken, som satt godt. Skulle tro at de høye, myke tuppene ville fly "all over the place", men skiene var overraskene rolige så lenge jeg lå på skjær. Har lyst på nye ski til slalomstøvlene mine også, og har sett på en del andre merker, men akkurat nå heller jeg mot å kjøpe et par JJ med Marker Tour 12, for etter å ha lest til øyet har blitt stort og vått har jeg ikke funnet noen som likner...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå