Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Problemer med NTN gåfunksjon
#158355 23/04/2010 1:32 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Heisann!!Gikk i vinter til innkjøp av NTN (siste generasjon), og har hatt mange fine toppturer og dager i alpinanlegg. I helgen dukket det imidlertid opp et problem med den ene bindingen under topptur. Når jeg løftet hælen og la vekt på forfot spratt skistopperen opp, og den sorte plastbiten som omslutter metallet, knakk. Denne ble byttet ut og igår var det tid for ny topptur. Etter 100m spretter skistopperen opp nok en gang, og det blir som å gå med hælløfter under forfot. Løsningen ble å gå med en ski der gåfunksjonen var låst. Ikke ideelt med andre ord. Andre som har opplevd lignende, evt har gode forslag til problemløsning?

Re: Problemer med NTN gåfunksjon
Maanemannen #158356 23/04/2010 6:37 PM
Medlem
Medlem

absolutt ingen feilfri binding.......

Maanemannen #158357 23/04/2010 8:53 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det høres merkelig ut at skistopperen skal sprette opp i gåmodus. Har ikke hørt om liknende tidligere. Hva er støveltype og skostørrelse?

Maanemannen #158358 24/04/2010 7:48 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei igjen!

Jeg har Crispi evo (første generasjons). Støvelen er etter hvert blitt godt brukt, og etter nærmere undersøkelser tror jeg at problembarnet er funnet. Fremst under ene skoen er det sorte i sålen slitt helt bort, slik at en ser rett inn på det oransje skallet. Vhja aralditt, en femkroner i bunn med en enkroner på topp bygde jeg opp der hvor det manglet såle. Vips så var problemet borte. Selvsagt en kortvarig investering, men det reddet dagens topptur. Jeg må vel en tur til skomaker, evt gå til innkjøp av nye støvler for å kunne legge ut på tur med visshet om at utstyret holder.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå