Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Black Crows ski
#158061 10/03/2010 1:12 PM
Johasse Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei. Jeg vurdere å kjøpe med Black Crows, orb ski som jeg skal bruke til telemark kjøring. Lurer derfor på om det er noen som har erfaring med Black Crows, orb som telemark ski? Er det sånn at det blir mindre radius i bakken siden innsvingen slutter før tuppen?

Re: Black Crows ski
Johasse #158062 10/03/2010 1:26 PM
Entusiast
Online Content
Entusiast

Har ikke erfaring med akkurat Orben, kun med Corvus som jeg er meget fornøyd med, men kan svare på det andre spørsmålet ditt:

Det at innsvinget slutter før tuppen (tapper) gjør, slik du antok, er for at skiene skal kunne mindre svingradius generelt(ikke bare i bakken) i forhold til lengden uten at tuppene blir for store.

Johasse #158063 10/03/2010 1:58 PM
Johasse Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takker for svaret. Det var bra. Er det også sånn at skienne flyter over kuler uten store problemer? Selger sier det er ski som jeg kan ha mye moro med. Stemmer det?

Johasse #158064 10/03/2010 2:12 PM
Entusiast
Online Content
Entusiast

Alle Black Crows ski har det som kalles early rise tip som er at tuppen hever seg tidligere enn på tradisjonelle ski (men da ikke like mye som ved rocker). En av effektene av dette er at skiene takler kuler og ujevnheter bedre (de rir over), en annen er bedre flyt i løssnø. Selv har jeg meget gode erfaringer med merket og deres skikonstruksjon (skiene er både fartstabile, allsidige og lekne på en gang), men har som sagt ikke prøvd orben.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå