Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Plast sko til å gå med
#158026 07/03/2010 4:57 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Tenger litt tips, evt bruker erfaringer fra å gå med telemark plast sko. lurer litt på hvilken model jeg skal velge, har sett litt på scarpa T4 / T3 evt crispi CXX 2.er det noen som har noen anbefalinger, ønsker å kunne gå i 4-5 timer hvis det skulle være nødvendig.og selvfølgelig også kunne ta meg ned i med full kontroll.(har kjørt telemark i mange år, og dette er ikke til bakke men til stor fjell turer.)

Re: Plast sko til å gå med
cand litt ski #158027 07/03/2010 8:41 PM
Entusiast
Entusiast

Kva slags binding har du?

dersom du har ein binding med gåfunksjon skal du ikkje vere for redd å gå for ein nokså høg og stabil sko dersom du som du seier ønsker å ha full kontroll ned igjen. Beror litt på kva ski du har også sjølvsagt og kor hissig du køyrer.

Du bør og teste skoen på foten før du kjøper

Re: Plast sko til å gå med
cand litt ski #158028 07/03/2010 9:18 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Heisann

litt mer bakfrunns info, jeg har kjørt telemark i 15 år.til dette bruket har jeg Åsnes storetind, har føreløbig montert noen gamle riva 3,gamle lærsko men tenker på å invistere noen andre bindinger og sko , har vudert hammerhead, switch back eller G3 accent.

I bakken kjører jeg på ntn,scarpa tx og line mothership planker, så dette er mer til gå bruk og en og annen nedfart.

Sko
cand litt ski #158029 07/03/2010 11:41 PM
Fersking
Fersking

Har kjempe god efaring med Scarpa T4, bruker dem på toppturer samme med Åsnes V12 og Chillibinding. Gode å gå med på lange transportetapper, da plaststøvlen er ganske mjuk.

Siste lange turen med dem var på Storebjørn i pinsa i fjor, gikk fra Krossbu. Lette støvler og ski er gunstig på vårskiturer når det er mye hard snø og pudderet er borte.

Henning

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå