Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Varmetilpasse Crispi Evo 09/10
#157236 06/01/2010 6:09 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvordan gjør jeg dette på egenhånd?

Selvfølgelig klart og miste bruksanvisningen og veit derfor ikke hva Crispi anbefaler... Noen som kan hjelpe meg? eller har varmetilpasset crispi støvler?

Re: Varmetilpasse Crispi Evo 09/10
Loose heel #157237 06/01/2010 7:53 PM
oeh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

sett på stekeovnen på 120-130c.. når tempen begynner å nærme seg de ønskede 120-130 så kaster du innerstøvlene inni... gjør klar resten av skoene på et hardt underlag (fliser på badet?) så står du å ser på innerstøvlene inni ovnen, kjenner på dem av og til med pekefinger/tommel.. når de begynne å bli jelly så er dem klare.. putt innerstøvel ned i skall, se at de sitter riktig, klem foten nedi og stå i dem en stund 10 min virket bra for min del. er det ekstra dåit enkelte plasser kan du prøve med litt sportstape eller lignende her og der. det er ikke noe hokkuspokkus egentlig. fikk det til på første forsøk på mine evo nå.

Loose heel #157238 06/01/2010 9:26 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

takker så mye!!

Loose heel #157239 21/01/2010 4:58 PM
Fersking
Fersking

Beklager hijacking av tråd, men det handler mye om det samme..Har et par evo shiver's jeg lurte på å varmetilpasse.Står en del steder at man skal bruke tynne sokker, lurte på å låne et par nylonstrømper av min bedre halvdel, noen tanker om dette? Blir det for tynt, så føttene mine kokes? Smelter nylon ved temperaturene det er snakk om?Er isåfall snakk om nylonstrømpe pluss litt padding rundt tær, hæl og på leggen.

Loose heel #157240 21/01/2010 7:17 PM
oeh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

grunnen til at du skal gjøre det er at du ikke skal lage for god plass. innerstøvelen skal tilpasse seg foten, men fortsatt være pittelitt for liten, slik at alt sitter godt når du tar på skisokker og spenner fast. etter noe bruk så tilpasser innerstøvlene seg enda mer. da jeg merker at jeg må stå noen dager før jeg kan stå hele dagen uten å løsne spenner droppet jeg dette selv, og kjørte skisokker med en gang. prøv en dressokker eller lignende. det skal uansett gå an å varme opp og prøve igjen dersom de blir for store over tid. har aldri prøvd selv, så jeg kan ikke dele noen erfaringer på hvordan det virker the second time around.

jeg valgte å dra opp en "middels" dag for å teste fitten (om det er lov å si). det er dumt om det gjør FOR vondt på en vakker pudderdag. har du dårlig tid og skal rett ut i pudderet hadde jeg vurdert skisokk med en gang.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå