Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye telemarkski til jente?
#157227 06/01/2010 8:22 AM
anewil Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei,Jeg skal kjøpe nye telemarkski. De jeg har nå er ca. 8 år gamle (Head) og de første jeg fikk meg etter fjellskivarianten. Nå har jeg lyst på noen som er bedre å kjøre freeride og gå på topptur med. Noen som har gode erfaringer eller tips? Har sett litt på utgående modeller på Oslo sportslager: http://www.oslosportslager.no/produktkategori/utgaende-modeller-ski-5-2420.aspx Men er også åpen for nye modeller og andre nettsider. Jeg lurer også på hvor lange jeg bør ha. De jeg har nå er ca. like høye som meg (162cm). Burde jeg ha lenger?

Mye å velge i her...
anewil #157228 06/01/2010 2:57 PM
Fersking
Fersking

...men først av alt bør du vel ha minst kroppslengden din i forhold til ski til dette formålet. Oslo Sportslager har vel litt forskjellig - ser blant annet at de har G3 Viva og Phat Luv, noe som burde være i nærheten av hva du leter etter? Lykke til!

Re: Nye telemarkski til jente?
anewil #157229 06/01/2010 9:56 PM
Entusiast
Entusiast

Å lese testen i siste Fri Flyt er et tips.

Hvis vi skal kunne komme med noen anbefalinger trenger vi å hvite hvordan du planlegger å bruke skiene og info om deg som kjører, altså:- Hvor mye kjører du i bakke?- Hvor mye kjører du på åpne fjellsider?- Hvor mye kjører du i skogen?- Er du villig til å gå med tunge ski opp for å få en god tur ned eller er lette ski viktig?- Skal skia være lekne eller fartstabile?- Hva er ditt nivå som skikjører?

Re: Nye telemarkski til jente?
anewil #157230 06/01/2010 10:33 PM
anewil Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har til nå mest kjørt i bakke, men går også et par toppturer i året. Ønsker nå å gå mer toppturer, men trenger ski som også funker i bakke. Har kjørt jevnt i kanskje åtte år, men litt varierende hvor mye hvert år. Er 162 høy og 55kg. Jeg tenker vel at lette ski ikke er det aller viktigste, men kanskje at en mellomting er greit - altså ikke altfor tunge, men kanskje såpass at skiene er gode å kjøre på ned..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå