Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Telemarkski + binding til pudder, bakke og kanskje en topptur i ny og ne
#156487 27/10/2009 11:37 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg prøvde i telemark for første gang i slutten av fjorsesongen og fikk med en gang virkelig smaken på det. Jeg fikk noen gamle K2 ski (K2 Hippy Stinx) med gamle Rottefella R8 bindinger på av en kompis som akkurat hadde kjøpt seg nye ski med NTN bindinger osv. Jeg kjøpte også noen nokså nye Scarpa sko av ham (husker ikke modell, de er helt røde).

Skia: http://homeboyski.com/wp-content/uploads/2008/03/n721253347_432096_85961.jpg

Jeg har stått på ski i ganske mange år nå og tok telemarkkjøringa nokså fort.

Det jeg trenger er noen ski pluss bindinger som duger til hovedsaklig pudder men selvsagt også litt bakke og kanskje en topptur av og til.

På grunn av pengemangel ser jeg ikke noen mulighet for at jeg kan kjøpe et NTN-system så det må nesten bli med de Scarpa skoene jeg har pluss noen nye bindinger som passer til dem.

Skiene som jeg har tenkt på er K2 Obsethed. Enten 09/10 eller 08/09 etter hvor langt pengene strekker.

Har også sett litt på K2 Hell Bent og Line Prophet 100, men er usikker på om de kan brukes til telemark?

Lurer også på hvor jeg bør kjøpe dem henn.

Skishopen.no, Sportconrad.com, Oslosportslager.no?

Håper noen kan hjelpe meg!

Mvh. HåvardV

Re: Telemarkski + binding til pudder, bakke og kanskje en topptur i ny og ne
HåvardV #156488 27/10/2009 11:39 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Skishopen.com*

HåvardV #156489 27/10/2009 12:00 PM
Entusiast
Entusiast

Sitter litt i samme posisjon som deg, har støvler, trenger ski og bindinger.

Bindinger har jeg bestemt meg for, det blir 22 designs Axl. (Hammerhead med gåfunksjon). Alternativet her er vel Black Diamond 02, men den er visst ikke like bra ifølge de som har testet begge.

Hva gjelder ski kan det være verdt å bare sette det nye paret med bindingene på Hippy Stinxene? Med mindre de er helt fullstendig herpa er det jo en god allroundski.

Obseth er helt lik fra i fjor, så du kan trygt spare pengene der.

Alle ski funker til telemark.

HåvardV #156490 27/10/2009 12:02 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hippy Stinx skiene er HELT herpa, det er grunnen til at jeg fikk dem gratis. De var bare for at jeg skulle få prøvd hvordan det var. De funker jo likevel fett i pudder da, men fins ikke grep av noe slag i bakken smile

HåvardV #156491 27/10/2009 5:26 PM
Fersking
Fersking

Stått på telemark med seth og obseth de to siste årene, annbefalest som et-par ski på det sterkeste. Takler høy fart utrolig bra, og rockeren holder tuppen Konstant over løssnøen.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå