Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
NTN og Dynafit (bakbinding) på samme ski??
#156300 22/09/2009 10:56 PM
cesare Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Kommer til å kjøpe NTN-binding og Scarpa-støvler. I den forbindelse lurer jeg på om jeg skal også montere bakbindingen til en av Dynafit-modellen. I teorien vil jeg da få en rigg som jeg både kan kjøre telis og alpint med. Virker nesten for godt til å være sant...slipper alt maset med å ta med flere ski (ingen overvekt på fly..halve dagen på telis, resten på alpint..)

Vil dette funke? Kommentarer? hva er evt showstoppere?

.
cesare #156301 22/09/2009 11:01 PM
Entusiast
Entusiast

http://www.youtube.com/watch?v=m-1H3BC0rK4

Skal fungere det, men så vidt jeg husker så ligger det en liten utfordring i å finne en plate til å bygge opp dynafitbindingen.

Søk litt på Frankentele på diverse forum, så kanskje du finner noen tips til hvordan du skal montere. Husk også at du må være presis med montering av Dynafitbindingen, ikke like gode justeringsmuligheter som vet vanlige alpinbindinger.

Lykke til!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå