Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
montering av R8 på Rossignol Scratch BC
#154383 28/10/2008 6:46 PM
Schtian Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har fått nye Rossignol Scratch BC i hus. Og det jeg da lurer på er hvordan det anbefales å montere Cobra R8 på disse???På skia er det tre linjer som jeg regner med er forkjellige punkter for montering. Punktet lengst frem kaller de "addicted" og ligger ca 3cm bak midttyngde punktet for skia. 3cm bak dette ligger neste som de kaller "modern", og 2 cm bak dette igjen er "standard".Spørsmålet er da hvor er det best å montere?

Re: montering av R8 på Rossignol Scratch BC
Schtian #154384 28/10/2008 8:03 PM
Fersking
Fersking

finn balangsepuntet på skien ved å balensere på en kniv el.lignende. ta skjeva som wier og tåplate skal festast på, på denne skal det vera ein firkant(tror den er litt forvridd) ca på midten, denne skal ligge på balansepungtet. skru fast i dei tilvita hola.

det er i allefall det som står i bruksanvisningen til rotefella:wink

Schtian #154385 29/10/2008 7:56 AM
Fersking
Fersking

Du kan ikke bruke balansepunktet på ei slik ski! Denne metoden er ment for bortover- og ikke alpinski. På twin-tip er denne metoden i hvertfall tull å bruke.

For telemark ville jeg montert bindingen på "standard", om du da ikke skal kjøre park el. Dette merket regner jeg med er boot-center, om det ikke står noe annet på skia? Du må da måle/regne ut avstanden fra midten til 3-pin merket på skoa di. Du markerer da dette målet fra boot-center/"standard" og framover på skia. Linja på malen skal da plasseres rett ovenfor linja du markerte på skia.

Schtian #154386 29/10/2008 8:56 PM
Schtian Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

så hvis jeg går ut fra boot center over det merket som kalles standard på skia burde det funke bra altså, høres rimelig greit ut wink

Har ikke tenkt å stå særlig mye i park og lignende, så jeg skal ikke ha noen midtstilt bingind nei. Kommer til å bli mest cruising og toppturer, regner jeg med.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå