Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kjøp av nytt telemarksutstyr
#153808 11/11/2004 2:15 AM
More than words
OP Offline
More than words

Nå er telemarksskia mine virkelig gamle og på tide å skifte ut. Jeg har kjørt i ca 7 år men har ikke stått mye i det siste og har dessverre ikke fulgt med på skinyhetene heller... Så hjelp, hva skal jeg kjøpe. Er ikke mer enn 154 cm lang og veier ca 50. Jeg ønsker å skaffe meg en grei allroundski. Har noen noe å anbefale meg? Syns selv at det er en jungel av ski å velge mellom... :-)

Re: Kjøp av nytt telemarksutstyr
More than words
OP Offline
More than words

Rossignol B2, noen bindinger rundt 1500kr og et par T2 lignende sko (crispi, garmont eller scarpa utifra hva som du liker best). Er en helt grei "pakke" som kommer til å fungere til det meste, men som ikke er spesiselt god til noe (les: allround)

More than words
OP Offline
More than words

Er selv under 160 cm og veier det samme som deg! Jeg har kjørt en stund selv og kjøpte i fjor nye allround-ski; Scream av Salomon. De kan jeg på det sterkeste anbefale og passer perfekt til oss som er litt mindre! Siden de ikke har super-carving passer de utmerket i bakken dersom det er formålet, og er utrolig deilige i offpisten. Myke og gode er de også, noe jeg iallefall synes er viktig i og med at tyngden vår ikke er til stor hjelp på skias fleksibilitet.

Ang. bindinger bare MÅ du ha: G3's aluminum Targa T/9 Telemarkbinding! Som er en sinnsykt digg binding med utrolig design (drit i Rottefella!), dessuten matcher den skia til de grader- supersexy om du kan kalle det det! smile

Du bør også vurdere å kjøpe de nye Dynastar Legend 4800, som kommer i lengder som ville passe deg utmerket. Men da bør du kjøre de blå G3 Targa Roxy telemarksbindingene!

Lykke til! smile

More than words
OP Offline
More than words

... er laget for kvinnelige kjørere.. Tror de er ganskemyke.

More than words
OP Offline
More than words

Hva med Legend 8000? Så får du litt ekstra flyt utafor løypene.

More than words
OP Offline
More than words

hva med Fischers Big Stix 7.6? Jeg er 10cm høyere enn deg, og veier vel en ca. 10kg mer, og kjører skia i 175. 165 burde passe deg perfekt. Skikkelig allrounder som funker som snekkern til alt unntatt bunnløst pudder.

Skal du ha ei allroundski til norske forhold, ville jeg uansett satse på noe med en midtbredde mellom 75 og 80mm, i en lengde på ca. 10cm over din egen høyde.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå