Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilke sko og lengde på ski til Telemark?
#152219 26/12/2004 8:01 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hei! Jeg lurer på om det er noen som kan svare meg på om jeg burde velge Crispi sine Cxp eller CXR som en venn anbefaler meg. Dvs jeg elsker å kjøre i løssnø samt hoppe en del og jeg lurer da på om Crispi sine CXR vil være mere og sattse på en cxp pga at de er mykere eller tar jeg helt feil.Jeg er vel heller ikke noen lettvekter på mine 90 kg og 182 høy. Vil CXR gi meg mere støtte som når man lander bakpå så man slipper og subbe med ræva så lett.Vil cxp være stive nok eller burde jeg gå for CXR?? Er det noen der ute som kan gi meg en del gode råd på hva som er bra og dårlig med feks Crispi cxp kontra crispi cxr. Setter pris på svar and wish for a lot of snow to you all and be safe at we end of the day.

Qi

More than words
OP Offline
More than words

Hm! Mye er selfølgelig smak og behag , men er enig med deg at Dynastar sine 4800 på172 kan bli lit korte spes viss du er vant med lengere ski og Crispi sine Cxp er for løse over tærne dvs de har bøyepunktet sitt for dypt og langt ned på foten så da oppleves de som myke, men det er vel en smak sak. Selgere som sier at5 Crispi sine er stivere enn scarpa vet ikke helt hva de snakker om. Det hele kommer ann på flexen sier de , men det hele kommer ann på hva du synes.Scarpa sine virker mere støttende rundt foten og når det oppleves som stivere så gjør det vel det da....Lykke til

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå