Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Inserts på Teledaddy?
#152124 01/01/2005 3:56 PM
More than words
OP Offline
More than words

Noen som vet om det er inserts (ferdige gjengede hull for bindinger) på Teledaddy? I såfall, hvilke bindinger passer?

More than words
OP Offline
More than words

... det er ikke inserts paa Teledaddy.

jeg har årets teledaddy 05 modell
More than words
OP Offline
More than words

de har ferdige borrede hull for bindinger, jeg monterte 05 mod binding av rottefella R8

More than words
OP Offline
More than words

Kjøpt dine her i Norge, eller? Ifall du har nyeste varianten av R8, hvilket av hul-mønstrene brukte du da - det klassiske eller de smallere (som også G3 bruker)?

Det har ikke vært inserts på de jeg havde, hverken 04 eller de 05 jeg fikk i april siste år. Har ikke selv fått noen ny Teledaddy nå i høst, men sett i alle fall ett par uten inserts. Står ikke heller noe om inserts på hjemmesiden til Atomic såvitt jeg ser.

Noen som vet om en butikk i Oslo som har Teledaddy med inserts stående?

More than words
OP Offline
More than words

skal da ha G3's hullmønster. Sikkert siden K2 valgte dette mønsteret.

More than words
OP Offline
More than words

... aksepterer BEGGE hulmønstre, både det klassiske Rottefella-mønster og det smallere mønster som bl,a. G3 og Black Diamond bruker, derfor jeg lurte.

Skulle jo tro att om det virkelig er inserts i TD'en nå, da er det det mye smallere mønster ettersom det nå bruks av det fleste større produsenter, men ettersom jeg ikke selv har sett TD med inserts er jeg ikke 100% sikker.

More than words
OP Offline
More than words

det var ikke jeg som monterte R8 på teledaddy'ene, men etter det jeg er blitt fortalt er de montert i ferdige inserts. Jeg kan også se på skiene at det er noen hull som er ledige til bindinger (i tilfelle jeg skal flytte bindingene) Har noen gamle ski med 04mod av R8. Disse bindingene har annerledes plate de jeg har fått på teledaddy'ene.

O5 mod av teldaddyene var noen av de første som kom til Norge i år (de er kjøpt i norge)

More than words
OP Offline
More than words

.. for svar. Får vel lete opp ett par med inserts og ta en titt på de smile

Jepp, det er bare den nye (årets) modell av R8 som passer i inserts (går STERKT ut ifra att inserts-mønsteret følger standarden til bl.a. K2, dvs det smalle mønsteret).

More than words
OP Offline
More than words

Passer Linken til mønsteret på Tele Daddy? Har TD twintip? Takk for svarene.

More than words
OP Offline
More than words

TD har en liten twintipp, vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på å kjøre/hoppe baklengs med dem med mindre bakken er uten snøkanter som stikker opp.

Om Linken passer, send epost til Linken. R8 05 mod passer ihverfall

More than words
OP Offline
More than words

Inserts'ne er etter samme mal som inserts'ne på K2, Donek m.m. i det smallere mønster som bl.a. G3, Black Diamond og nå Rottefella bruker. Linken bruker (m.m. det er endret i det seneste halvåret) det oprindelige Rottefella-mønster (som Rottefella stadig kan monteres med) og passer dermed IKKE i inserts. Alle K2-ski med inserts jeg har sett montert med Linken har vært borret og skruet mellem inserts'ne (noe som funker helt fint i alle fall på K2).

Enig med tv; som jibbe-twintipp funker ikke TeleDaddy spesiellt bra men den går å hoppe/lande baklenges med en gang imellom om underlaget er jevnt nokk. Med alpinbindinger går det en del bedre også i mjukere snø ettersom det da er mulig å lene seg frem og løfte tailen på skien; men med telis blir ikke dette noen suksess (annet enn for tilskuerne, hehe).

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå