Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye støvler
#151754 17/01/2005 1:21 PM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg har et par Scarpa T1-R som er blitt for små, og trenger et par nye støvler. Jeg kan ikke så mye om ski og utstyr så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt.

Desverre er disse støvlene ganske dyre. Burde jeg fortsatt kjøpe Scarpa, eller har dere noen forslag til rimeligere alternativer som er bra?

Står for øvrig på linken bindinger og noen dynastar ski (hvite med flammer på)

More than words
OP Offline
More than words

Scarpa er i samme prisklasse som Garmont og Crispi så du kommer ikke vesentlig billigere fra det ved å velge et annet merke.

More than words
OP Offline
More than words

Disse skoene er stabile og gode sko samtidig som de er komfortable. Vil ikke anbefale deg å kjøpe noen høyere modell, det kan fort bli veldig stivt.

Når det gjelder Scarpa sine sko vett jeg ikke, om du har en bred fot er vel kanskje dette det beste.

More than words
OP Offline
More than words

Så de fleste merker ligger i samme prisklasse som Scarpa ja. 4000,- +/-

Jeg har alltid brukt Scarpa, helt siden de kom ut med den første T2-modellen i plast. Jeg har ingen erfaring med andre merker. Men vi får se hva det blir til...

Forresten, jeg tror jeg går for en høy støvel pga stive bindinger og racing ski.

More than words
OP Offline
More than words

Om de passer foten din (smal lest og lav vrist) er Scarpa T1R super til å kjøre telemark i preparert bakke. Kjører du mye offpiste kan du vurdere en lavere modell. Om du vet akkurat hvilken størrelse du skal ha kan du spare litt på å kjøpe de på http://www.telemark-pyrenees.com

Og du - om du har hvite Dynastarski med flammer på er det vel gode, gamle 4X4 Vertical eller Powertrac du har. Ikke i nærheten av å kunne kalles en racingski, men gode freerideski - ja det er det wink Jeg har et par 4X4 Powertrac som ble omdefinert til grus&stein-ski i Trysil for en ukes tid siden...

More than words
OP Offline
More than words

hvordan størrelse er de?? mye brukt event. om jeg kan kjøpe dem for xxxx kroner eller

hvordan årsmoddel

More than words
OP Offline
More than words

Ja det stemmer, Desmoskier! Det er powertrac skiene jeg har. Godt å vite at det er freerideski jeg har (selv om jeg trodde de var noe annet, hehe) Selv har jeg ikke peiling på utstyr, men fikk de anbefalt av en kompis.

Jeg synes T1R støvlene er litt vel stive. Hvordan vil det være å gå for standard T1 til mitt bruk og powertrac-ski? Jeg står stort sett utelukkende i preparerte bakker.

Jeg husker ikke akkurat nå hvilken størrelse støvlene som er for små er. Men tror de er ca. 42,5-43. Kan sjekke...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå