Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp: Stinkende innerstøvler!
#151734 18/01/2005 1:01 PM
More than words
OP Offline
More than words

Noen som har tips for å få bort lukt fra innerstøvler?

Har i to sesonger kun tatt de ut av skall, tatt ut sålene og tørket de etter hver dag. Men nå har de begynt å stinke litt vel mye. Typen er Raichle Thermo Overlap.

Deo? Frysing? Talkum? Neseklype delt ut til alle når støvlene skal av? Anyone?

Frysing har jeg tro på
More than words
OP Offline
More than words

Jeg har ikke noen erfaring med alpinstøvler, men har med hell puttet mine über stinkene sneakers i fryseren, hvorpå de har kommet ut uten lukt. Bare putte dem i en plastpose og slenge inn. Hørt noe om at bakteriene ikke tåler kulden.

More than words
OP Offline
More than words

Term-ic har kommet med en støveltørker som skal drepe vond lukt med UV stråler....Vet ikke om det funker, men skulle vært morsomt å se om de UV-strålene hadde fått has på mine tåfiser!!!!jeg tviler....

More than words
OP Offline
More than words

X-socks har sølv innlegg i sålen. Dette skal i hvertfall hindre videre utvikling av lukt, hvis du nå får bort den som er der.

More than words
OP Offline
More than words

frysing dreper bakterier og er ganske effektivt!Du kan jo også investere i noen luktekuler( fåes på skobutikker), de knuses i skoene og en eucalyptuslignene lukt brer seg etterhvert:)

More than words
OP Offline
More than words

Ha oppi babypudder

More than words
OP Offline
More than words

Stanken kommer av bakterievekst. Bakterier stryker med av ulike årsaker avhengig av type, men følgende bør ta knekken på alt:

1. Hell store mengder rødsprit oppi støvelen, skyll rundt og la den stå minst en halv time. Dette er dyrt, men kverker alt.

2. Skyll støvelen grundig med vann.

3. For å virkelig gjøre det grundig, kan du hive støvelen i fryseren over natten.

4. Stapp nedi avispapir for å suge opp fuktigheten. La stå i fire timer.

4. Tørk støvelen med elektrisk skotørker.

Ha en luktfri vinter!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå