Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Overgang T2 -> T1
#147654 19/02/2006 1:09 PM
Embla79 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg prøvde splitter nye T1 nå i helga etter å ha brukt T2 en stund. Jeg følte hele tiden at jeg kom litt for langt bakpå i svingene (tyngdepunktet kom for langt bak) og ofte mistet jeg balansen og gikk rett i bakken. Følte at skoene til en viss grad tvang meg til å kjøre lavere og mer forroverbøyd for å veie opp mot dette, noe som i seg selv muligens ikke er en ulempe bortsett fra at jeg føler jeg mister litt kontroll av og til når jeg kommer for langt ned. Er det noen som har erfaring med dette? Synes også at "nøytral" posisjonen til skoene var veldig forroverbøyd, er det kun en vanesak og er det noen som har erfaring med dette? Har stått et par år, er ikke veldig dreven

Jaujau
Embla79 #147655 19/02/2006 3:05 PM
Fersking
Fersking

Hadde samme problemet med mine Garmont, kan velge mellom 17 og 22 grader stilling framoverbøyd. 22 grader ble litt i meste laget for meg og jeg kjente at framsiden av lårene ble extra fort trøtte da..så nå bruker jeg 17 grader. Har bedre balanse og mer energi i beina ned bakkene nå smile 22 grader er vel forbeholdt mer en racingstil!

:)
Embla79 #147656 19/02/2006 7:11 PM
Lol Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Smakssak selvfølgelig.. MEN..

Skal prøve å gjøre det så enkelt som mulig:

kjører du lavere og fremoverbøyd får du mer kraftoverføring rett ned i skiene. Da får du mer carve i svingene dine, men power og mer ski.

Grunnen til at T1 har denne forskjellen i forhold til T2 ligger i følgende:

-T1 er en "racingstøvel"-T2 passer til mer allround bruk

Så dette er en smakssak. Det er deilig å ligge godt frempå, kjenne suget i svingene. Men det er også deilig å ligge bakpå, cruise.. Så hvorfor ikke variere litt?!

Lykke til!

Overgang T2->T1=:)
Embla79 #147657 19/02/2006 8:26 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

ville glatt gått over til T1, hvis jeg var i din situasjon. De funker vanvittig godt i preppa løyper, og om du vil legge deg bakpå i pudderet, kan du bare fristille skaftet. Jeg kjører selv CXR, men har prøvd T1 freeride flere ganger. En kongesko, super allround. Bare litt tung i motbakkene, her er vel T2's eneste fordel.

Skift sko du;)

t1
Embla79 #147658 25/02/2006 8:29 PM
Fersking
Fersking

kjørt t1 endel år nå, eneste bakdelen med skoa er at den veier mer enn t2.... men når en drasser dritmasse tungt utstyr langt faen opp på ett fjell gjør ikke et kilo fra eller til så mye, er jo nedover vi liker oss uansett. Men som det er sagt tidligere, i pisten er fremoverbøyd skaft perfekt, man får pulver rett i midtskia, når en retter skaftet opp blir en liggende bakpå å cruise, ikke kult i pist, men i pudder er det ingenting som er bedre. T1 er kongesko, kjører forresten racing-utgaven, ingen problem å labbe på toppturer med den.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå