Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Erfaringer m/ sene- og/eller muskelbetendelse vrist/telemarkskjøring??
#146290 16/11/2006 10:32 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Sitter her med betendelse i "ekstensorene" i høyrefoten min...ikke noe behagelig. Så da må jeg kutte ut joggingen, MEN jeg er mer bekymret for sesongen som starter snart.

Noen som har erfaring med dette?

Hvordan bli bedre raskere (Brexidol går IKKE, er allergisk mot NSAIDS)?

Øvelser for å bli bedre?

GÅR DET ANN Å STÅ TELEMARK MED DETTE UTEN AT DET BLIR VÆRRE??

Senebetennelse...
Bare Stian #146291 16/11/2006 1:53 PM
Fersking
Fersking

Heisann....jeg sleit en del med senebetennelse i leggen i fjord, det jeg gjorde var å smøre på med ibux/ibumetin krem, åsså syklet jeg litt lett, for å bli varm, deretter tøyde jeg ganske mye.... dette hjalp hvertfall meg, men er usikker på hvordan det hjelper mot betennelse i "ekstensorene" da...har aldri vært borti det, men det kan jo være verdt et forsøk...alt for å redde sesongen, eller hva?! wink

Velkommen i "skada"-gjengen
Bare Stian #146292 16/11/2006 3:27 PM
Entusiast
Entusiast

Du har nok en betennelse i anterior tibial senen (vondt når du går i trapper/bakker), eller i posterior tibial senen (vondt når du presser tærne ned i bakken for å gå).Is ned ca 10 min flere ganger om dagen, og minimer hard belastning ved å erstatte løpinga di med sykling eller svømming. Det finnes mulighet for å injisere kortison rett i foten, men vet ikke hvordan du reagerer på dette (spørr legen din). Ellers er det bare å komme seg til ortoped fortest mulig så han kan rette opp i skjevhetene dine før snøen kommer for fullt... wink

Bio-Sport
Bare Stian #146293 16/11/2006 6:17 PM
Fersking
Fersking

søk etter Bio-Sport på google.. dette produktet har reddet meg fra div betennelser flere ganger..ellers er det jo veldig viktig at du ikke går og fryser. hold deg varm!!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå