Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ubrukelige Målselv.
#143453 20/02/2008 10:35 AM
pete Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Jeg vil herved komme med en advarsel til de som vurderer å ta turen til den nye "storsatsningen" i Nord-Norge.

Det er jo positivt at det satses og bygges noe nytt i landsdelen og de greian der, men makan til ubrukelig skisenter har jeg aldri sett før. Når de i tillegg bruker bilder som faktisk er fra Hemsedal og Lyngen for å promotere (lyge på seg) om hvordan det ser ut så er det ihvertfall på sin plass med en knallhard kritikk.

Jeg testet anlegget i helga, men selv om jeg hadde lave forventninger i utgangspunktet ble jeg faktisk veldig negativt overrasket. Terrenget er helt ubrukelig, latterlig flatt og har altfor tett skog. I tillegg er heisene sykt trege. Selv ved en 50 cm pudder funker det veldig dårlig. Jeg betalte 190 kr for to timer pluss bensin, kjørte to turer og stakk der fra. Føler meg jævlig lurt og føler det er på sin plass å si fra! Nå får jeg sikkert kritikk for å være en surpeis og jeg vet at det ikke er ferdig utbygd. Jeg vet hva som er utbyggingsplanene og det vil nok hjelpe lite. Så er det sagt. Ha en fin dag!!

Re: Ubrukelige Målselv.
pete #143454 20/02/2008 11:01 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Er ikke helt uenig, nei...

Målselv er ikke det mest bedritne anlegget i verden. På ingen måte. Men det er veldig synd at når det endelig blir satset på alpinanlegg her oppe i nord, så er det resultatet. Det første som slo meg på mitt besøk der var; hvofor i alle dager ligger ikke anlegget på de flotte fjella der borte i stedenfor i skråninga her?!

Men, sannheten er vel at Målselv fjellandsby er et hyttefelt med alpinanlegg, og ikke et alpinanlegg med hyttefelt, og de fleste av oss her er rett og slettt ikke i målgruppa..

Markedsføringen derimot må bemerkes som en utrolig frekkhet!

Feier seg pent inn i rekken...
pete #143455 20/02/2008 11:52 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har ikke selv vært og testet anlegget i Målselv, men kjørte forbi der i november. Og ble rett og slett trist når jeg så hvor de hadde plassert skisenteret. Knapt nok noen mulighet for ekspansjon lengre opp i høyden, og den krattkledde åssiden skulle aldri ha sett en skiheis.Var ute for en lignende "prosjektering" i Lyngen for noen år siden, for et nytt alpinalegg. T-krok fra lavlandet og inn på slakvidda, uten ekspansjonsmuligheter eller mulighet for å nå terreng som folk er villige til å reise langt for å besøke. Og opp i høyden må man etter hvert som snøgrensa kryper oppover. Det virker som at enkelte prosjektledere først finner tomtefeltene for hytter, så ser de hvor de kan plassere en t-krok inntil. Det blir bare helt feil.

Ruvende kritikk dette!
pete #143456 20/02/2008 12:39 PM
Entusiast
Entusiast

Men må nok bare føye meg inn i rekken. I følge anleggets planer skal de "hente" folk fra Oslo og andre storbyer. De skal altså konkurrere med anlegg som Oppdal, Hemsedal, trysil.. Døfødt. Anlegget har total mangel på høyfjellsterreng. Heisene er som Løvaas nevnte plassert helt merkelig og gir ikke store muligheter for folk som liker andre ting en smale carvingløyper i slakt lende. De har ikke gitt seg selv store muligheter for utvidelse.

En annen ting som ødelegger er som tidligere nevnt den tette skogen og veiene til hyttene som sørger for at man må krysse veien 2-3 ganger på sin ferd fra topp til bunn visst man ikke kjører løypen.

Dessuten sier rykter at prosjektlederne tidlig møtte motstand fra samene og at det er grunnen til at de ikke har fått lov til å bygge heiser over skogsgrensen..

Enig
pete #143457 20/02/2008 12:43 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Må bare si meg helt enig i kritikken! Har vært og testet det et par ganger, og det er det mest talentløse anlegget jeg har vært i. Paddeflatt og ingen mulighet for offpistekjøring.Men for familiefolk og parkrotter er det kanskje brukbart...Med så fine fjell i umiddelbar nærhet er det merkelig at de putter et par heiser i ei skogsskråning.

Sjanseløst
pete #143458 20/02/2008 2:37 PM
NRF Offline
Fersking
Fersking

Bra at det er flere som er enige i at "norges nye store skisted" som de kaller seg selv er noe tull. Når man leser det som er skrevet her blie skrytet til folkene bak prosjektet blandt annet i artikkelen i fri flyt bare enda mer patetisk.Jeg blir direkte trist og lei når jeg ser alle de fantastiske stedene i indre troms det hadde gått an å legge et skianlegg i forhold til denne drittplassen. Det finnes et utall steder man kunne fått over 1000 høydemeter.Det hadde vært noe, men nei istede ble det et flatt familiehelvete..

Helt enig...
pete #143459 20/02/2008 3:57 PM
Medlem
Medlem

For de som er kjent i området så ble det laget et skianlegg på Gratangsfjellet en gang på 80 tallet (Øse),det anlegget gikk konkurs noen ganger,var velfor lite folk som kom dit.Det var 1 heis og aaaaaaaaaaltfor slak og kort.Det er det mest latterlige anlegget som jeg har settnoen gang,selv det midlertidige anlegget i Bjørnebåsen i Harstad var bedre.Målselv har lagt anlegget på samme type terrengmen det er jo mange ganger større da.Aner meg at de får problemer å fylle heisene.Hvorfor blir det bare anlagt familie anlegg nord???Ingen utbyggingsmuligheter,nå er jo Narvik unntaket damen ellers så er det helt håpløs tankegang på anleggene.

Bra folk begynner å skjønne det!
pete #143460 20/02/2008 5:20 PM
Medlem
Medlem

Bor en times kjøring fra "alpintbakken" i Målselv, og har ikke orket å vurdert å dra dit en gang!!Det er rett og slett det latterligste prosjektet jeg har vært vitne til. Har snakket med noen innenfor turistnæring i Norge, og som sier klart at dette må bare bli et gedigent tapsprosjekt som ikke varer mange årene.Og nå er vel ikke det elendige terrenget rundt trekket ferdig utbygd med hytter heller.Er rett og slett flaut å være vitne til noen sånt..

Svindel og bedrag
pete #143461 20/02/2008 9:18 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg er helt enig i at det er positivt at man tør å satse her nord, men hvorfor legge anlegget til så og si den eneste totalt ubrukelige plassen i Troms fylke? Helt flatt, bare krattskog og med lite eller intet potensiale til.

Når det gjelder markedsføringen og mediedekningen av Målselv Fjellandsby så er den under enhver kritikk. I beste fall er det villedende reklame og neppe lovlig. Jeg føler meg i hvert fall grundig lurt og anbefaler ingen å ta turen til nisseland. Er vel eneste gangen jeg har opplevd å bli i dårlig humør av å være i et skisenter..

Noe positivt er det da, anlegget kan fungere utmerket som arena for NM i staking.

Faens møkkasted
pete #143462 20/02/2008 10:39 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg var der, som tidligere nevnt, i åpningshelgen. Da reklamerte de med at "toppheisen" hadde åpnet,og at føret var godt. VEEL. Kun barnebakken var i drift, og dette var jo forjævlig nok i seg selv. Siden vi hadde kjørt fra Narvik, en tur som tok snaue to og en halv time (interessant nok lignende tid og tur det tar til Hemsedal fra Oslo, ingen sammenligning forøvrig), bestemte vi oss for å like greit kjøpe heiskort til barnebakken. Dette var før vi så den. Tror de kalte den familiebakken, og vi regnet jo alle med at den var lengre enn den så ut til å være til slutt.

Heisen gikk noe helt grønnjævlig tregt. I tillegg var bakken svært slakk. Dette resulterte i at man uten å gjennombore en svettepore kunne gå opp bakken, og fortsatt være der før man ville vært fremme med heisen.

Det eneste positive var at en hyggelig kar som jobbet i anlegget var veldig klar for å lage et lite spretthopp på siden av bakken, der terrenget var bittelitt brattere. Dette sier ikke mye. Litt moro fikk vi, i alle fall, før vi ble pissleie hele stedet etter å ha misbrukt kaffepåfyll et par ganger, kjørte innom Bardufoss, kjøpte cognac, og dro tilbake til Narvik for å drikke bort dette fæle minnet. Som dere ser nå, har jeg ikke glemt det ennå.

Faens møkkasted med spekulativ markedsføring, forferdelig dialekt(beklager dere som er derfra, men dette er en stygg blanding av trøndersk,trysilsk,tromsøsk og noe uidentifiserbart nordlandsk), og viktigst av alt, null fremtidshåp.

Den eneste ordentlige "resorten" her i nord må være Riksgränsen. Greit nok, det er ikke norsk, men det er ikke mer enn 50 minutter fra Narvik. Sikkert en del mer om du kjører fra Tromsø. Og ellers har vi det ikke helt forferdelig her i byen om dagen heller.

Sier som sint båtsfjording, gjengitt av Atle Antonsen, dog i en ganske annen sammenheng:Dra tel hælvette!

HERLIG!
pete #143463 21/02/2008 1:49 AM
Entusiast
Entusiast

HAHA! Uten å ha vært på stedet sitter jeg her å ler! Herlig innlegg Arilderbest2! Vet i allefall hvor skiferien IKKE skal legges neste gang!

Hoho!
pete #143464 21/02/2008 8:02 AM
Fersking
Fersking

Artig å lese disse kommentarene, men må nok desverre si at det er langt fra første gangen det bygges et elendig anlegg i Målselv. For ca 20 år siden ble antakeligvis Norges dårligste anlegg bygd på en topp som ikke rager mer enn et par hundre meter. Det var jo egentlig bare en gedigen barnebakke, og til tross for høye visjoner gikk det konk etter noen år.

På det viset føyer jo dette anlegget seg inn i rekken av tåpelige påfunn. Det ironiske er jo at de først hadde tenkt å bygge anlegget på Mauken, som jo byr på 1300 m alpint terreng. Etter hva jeg har hørt kastet de alle de planene over bord når de kom til Myre"fjell" og fikk sett hva det hadde å by på av spennende muligheter.

Jaja.. Uansett så kan de bygge det anlegget så ferdig de bare vil. Det vil suge samme hva de finner på av toppheiser og snømannland. Skjønner ikke helt hvorfor FriFlyt falt for propagandaen?

ubrukelige isfjorden
pete #143465 21/02/2008 9:48 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Investorene som står bak Målselv fjellandsby eller hva det nå heter, er de samme som nå er i full sving i Isfjorden. Til å begynne med gikk de ut og proklamerte at her var norges, kanskje verdens beste anlegg i sitt slag på gang, med trekk på skarven, galtåtind og steinberget. Etter hvert viser det seg at også her er det hytter og leiligheter som står i høysetet, og når investorene underskrev avtale med grunneierne, uttalte de at "vi vil tone ned målet om å nå så mange topper i området". Planen er et trekk opp på Steiberget. Ambisjonene om antall hytter og leiligheter har forøvrig bare økt. Selv om Steinberget er noe brattere enn anlegget i Målselv(går jeg ut i fra), vet alle som har vært der at det er svært begrenset hvor spektakulært dette anlegget kan bli.Vi vil med andre ord ende opp med nok et middelmådig trekk for småbarnsfamili. Ikke for å undervurdere verdien av et sånt anlegg, men vi har jo allerede et i Skorgedalen(10min unna). Det virker noe meningsløst å la dette prosjektet ødelegge ankomsten til ett av norges fineste toppturområder, når attpåtil alle pengene forsvinner ut av bygda, til en gjeng investorer i Bergen.

Lokal..
pete #143466 24/02/2008 6:38 PM
Entusiast
Entusiast

Joda, skal ikke si meg uenig i det som er sagt her.

[b]arilderbest2[b]: Myrefjell hadde sagt i forveien at de håpet å få toppheisen åpen til åpningen, men hadde ikke sagt at den var det. Det var det derimot media som gjor. Var vel flere store aviser som skrev om åpningen av myrefjell, der vart det sagt at de åpnet både barnebakken og toppheisen. Så den er det media som har skyld i.

Skal også sies at de hadde veldig uflaks med været i lang tid, lite snø og veldig mye regn.

Bildene de har presentert i promotering av annlegget er virkelig mislendende. Burde få en kraftig smekk over fingrene for de ja.

plasseringen er tragisk. Ikke noe mer å si om det.

Har vært en god del i annlegget og kjørt en god del utenfor løypene. Hvis man vet hvor man skal finner man noen fine plasser å kjøre, der e det såpass bratt at man flyter greit, og det ikke er så alt for mye skog.

Langt i fra verdens beste annlegg, men heller ikke verdens dårligste. Alt hadde vært så mye bedre hvis det hadde vært plassert på en annen plass. Hadde det vært noen andre investorer hadde det vel sikkert vært tilfelle også, men hovedprioriteten til disse investorene er ikke å lage bra alpinannlegg, det er derimot å finne plasser det er fint å lage hytter som de kan selge til dyre priser.

stive priser!
pete #143467 24/02/2008 6:59 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

synes 190kr for 2 timer! er helt villthar ikke vært i målselv enda(fordi jeg bor i england til sommern) men har sett bilder av railsa i parken det ser jo ikke så verst ut...

pete #143468 25/02/2008 12:02 AM
Entusiast
Entusiast

Sitat Garfield:Joda, skal ikke si meg uenig i det som er sagt her.[b]arilderbest2[b]: Myrefjell hadde sagt i forveien at de håpet å få toppheisen åpen til åpningen, men hadde ikke sagt at den var det. Det var det derimot media som gjor. Var vel flere store aviser som skrev om åpningen av myrefjell, der vart det sagt at de åpnet både barnebakken og toppheisen. Så den er det media som har skyld i.Skal også sies at de hadde veldig uflaks med været i lang tid, lite snø og veldig mye regn.Bildene de har presentert i promotering av annlegget er virkelig mislendende. Burde få en kraftig smekk over fingrene for de ja. plasseringen er tragisk. Ikke noe mer å si om det.Har vært en god del i annlegget og kjørt en god del utenfor løypene. Hvis man vet hvor man skal finner man noen fine plasser å kjøre, der e det såpass bratt at man flyter greit, og det ikke er så alt for mye skog. Langt i fra verdens beste annlegg, men heller ikke verdens dårligste. Alt hadde vært så mye bedre hvis det hadde vært plassert på en annen plass. Hadde det vært noen andre investorer hadde det vel sikkert vært tilfelle også, men hovedprioriteten til disse investorene er ikke å lage bra alpinannlegg, det er derimot å finne plasser det er fint å lage hytter som de kan selge til dyre priser.

Om mediene reklamerte med det, og Målselv ikke dementerte det, er Målselv fortsatt like forjævlig ubrukelig. Vi ringte dagen før og spurte om heisen ville være åpen, og fikk ja. Jeg kan uten tvil si at Målselv er det mest bedritne stedet jeg har vært på noen gang. Om så terrenget utenfor, på utvalgte plasser er fint, er det vel og bra. Hovedgrunnen til at jeg ikke stortrivdes, og ser sint på det i ettertid, er markedsføringen, bortkastet tid og penger på å dra til stedet. Beklager nok en gang dialektmobbingen, det er ikke personlig ment, men det satte en jævlig bra spiss på besøket.

Dialekt
pete #143469 25/02/2008 6:36 PM
Entusiast
Entusiast

Slapp av Arilderbest2. Er ikke fornærmet på grunn av utspillende angående dialekt.I myrefjell har de hentet inn uvitende folk fra omtrent hele landet, så at det blir litt suppe av det de prater skjønner jeg godt.

Det som verre er, er faktsik det at de ikke kan så alt for mye. Tok vel 2-3 måner før de hadde klart å preppe løypende skikkelig. Ikke preppes løypa etter hver dag heller. Noe de så absolutt burde gjøre når det snør. I juleferien var det jo langt fra middels gode forhold engang, det var rett og slett ræva. De klaget på at det hadde vært for varmt til at de kunne få produsert snø. Greit nokk det, men så blir det 15 speik og fortsatt produseres det ikke snø. Når jeg da spurte hvorfor kanonene ikke var i drift fikk jeg bare vite at de ikke ville skru de på. De skulle vente ett par dager før de begynte, uten noen spesiell grunn til det.

Men håper at anlegget blir bedre om noen år når de folkene der oppe har lært seg litt om det å drive et alpinannlegg..

Apropos "ubrukelige isfjorden" Helt enig!
pete #143470 25/02/2008 7:57 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Enig i dine synspunkter om planene for alpinanlegg i Isfjorden (Øvre Kavli - Storberget og deromkring). De gir seg ikke før det er hyttepalasser overalt. Hvorfor bygger de ikke ut det allerede eksisterende småanlegget i Skorgedalen? En heis opp i Skarven og en i Smørbottind. Ferdig med den. Steinberget, Kyrkjetaket og tilliggende herligheter med sine flotte profiler bør få være i fred som det topptur-eldorado det er.

pete #143471 26/02/2008 5:22 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat Garfield:Slapp av Arilderbest2. Er ikke fornærmet på grunn av utspillende angående dialekt.I myrefjell har de hentet inn uvitende folk fra omtrent hele landet, så at det blir litt suppe av det de prater skjønner jeg godt.

Flott! Godt å høre.

Helt enig med kritikken
pete #143472 26/02/2008 10:10 PM
Fersking
Fersking

Nyskjerrig som jeg var måtte jeg ta turen innom, derimot med bortimot ingen forventninger.Var veldig skuffet over hele anlegget!

Nå er det nå slik at det er mange småbarnsfamilier og nok av hobby-skientusiaster som sikkert drar nytte av anlegget. Men det får da være grenser for villedende markedsføring! Får frysninger nedover ryggen..

Flirte også litt når jeg hørte hvor de henviste oss når vi spurte om muligheten for "afterski", nemlig til pizzabarene Jokern og Pizzakjellern som ligger omkring 30 min. kjøring unna. Afterski på pizzabar, Jess?!

Det hjelper så lite at de har lovet å fordoble anlegget innen utgangen av 2008 når man ikke har noe høydemeter å ta utav, og dermed "miste" enda flere potensielle skikjørere.

Reagerer kraftig på at det ikke skal være mulig å få til et vellykket storsatsingprosjekt i vakre Nord, er selv fra Tromsø å har kjent på endel av de nydelige fjelltoppene vi har å by på. For og nevne noen, flere muligehter i Lyngen, Senja og Indre troms deriblant Den sovende soldat, Fagerfjellet, Istind, Spanstind.

pete #143473 28/02/2008 5:53 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Må si meg enig i all kritikken som MFL får.Har vært der en gang,og den siste.De reklamerer med meget fine forhold,men sannheten er kun en islagt skjøytebane med 2 grader fall.For å ikke snakke om prisen for heiskort da...Tar til takke med bakken i Kroken,NÅR DEM FÅR UT FINGEREN OG ÅPNER

Ikke helt enig
pete #143474 03/03/2008 1:06 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har vært bare en gang i bakken der, og jeg synes for det første bakken får litt for hard kritikk av proffe kjørere på forumet. Det er da mer enn bratt nok for de av oss som ikke er "ekstremister". Den er kanskje litt smal noen steder, og er rimelig isete og hard mange steder, men jeg tror ikke myrefjell noen gang har tenkt å tilfredsstille alle som liker "fritt fall"... Det må jo være "noe" med anlegget siden det drar så mye folk!

Familieanlegg
pete #143475 16/03/2008 8:21 PM
Fersking
Fersking

Målselv er midt i blinken for det det er; et familieanlegg. På en måte er det jo fint at barn kan bli introdusert for ski- og snowboardsporten i et slikt anlegg hver eneste helg når de er på hytta, istedet for å bli lurt utfor bratta i Narvik med en lovnad om ei vaffel, varm sjokolade og litt trøst i varmestua, eller at de havner i et fokksnøhull på Riksgränsen med en resulterende tannlaus kjeft frem til de er åtte år gammel.

Ta det som det er. Et hyttefelt der folk koser seg og lærer å stå på ski. Kanskje en vakker dag om en ti års tid, så er besøket både i Narvik og på Riksgränsen så stort av disse oppvokste "Målselv-barna" slik at man ikke lenger må sitte i en gyngeheis fra 1970, men i en peise ny ekspressheis.

pete #143476 16/03/2008 11:03 PM
rin Offline
Ringrev
Ringrev

Hei!Var imålselvanlegget i helga!Pos. overrasket!Liker meg best på fjellet uten tilgang på heiser,men syntes det de her har fått til er bra!!Fantastisk utsikt!Til dere som klager hold dere til toppene ,det er nok av fjell med raviner og 50graders helling til de som ønsker slike utfordringer!Målselv dekker et etterlengtet behov for mange bl.a mindre erfarne og barnefamilier .Omtrent ikke folk i løypene.

Negativt:For dyrt!!!

Stort plankegjerde uten polstring i et av hengene!!!!!!T krok i den lengste heisen holder ikke!!!Dårlig service dvs lite hjelp å få for de som er uerfarne når du skal på T-krok heisen

Hørte rykte om at der skal bygges 300 leiligheter uten om alle de hyttene som er planlagt.DA begynner det å bli for få bakker/heiskapsitet!

RIN

pete #143477 17/03/2008 12:53 AM
Entusiast
Entusiast

Sitat rin:Hørte rykte om at der skal bygges 300 leiligheter uten om alle de hyttene som er planlagt.DA begynner det å bli for få bakker/heiskapsitet!RIN

Min spådom er at om det skal bygges 300 leiligheter i Målselv på toppen av hytteplanleggingen er det noen som kommer til å tape jævla mye penger.

Og med Narvik og barnevennlighet: Vi har barnebakker også.

Noe må gjøres!!
pete #143478 19/03/2008 7:00 PM
Medlem
Medlem

"Anlegget" i Målselv er vel så dårlig at noe MÅ gjøres! En eller annen forening eller organisasjon burde stiftes, som fremmer ski-og brettkjøreres sak, og opplyser folket om situasjonens kritiske tilstand. Bare synd det ikke er noe fristende terrormål...

pete #143479 22/03/2008 6:54 PM
Fersking
Fersking

Sitat Storfiskarn:Har vært bare en gang i bakken der, og jeg synes for det første bakken får litt for hard kritikk av proffe kjørere på forumet. Det er da mer enn bratt nok for de av oss som ikke er "ekstremister". Den er kanskje litt smal noen steder, og er rimelig isete og hard mange steder, men jeg tror ikke myrefjell noen gang har tenkt å tilfredsstille alle som liker "fritt fall"... Det må jo være "noe" med anlegget siden det drar så mye folk!

Det som er "noe" med anlegget er jo at det har fått så ufattelig mye pressedekning. Når alt fra lokalpresse til FriFlyt dynger folk ned i pressemeldinger blir jo folk nysgjerrig, og da tar de like godt turen. Syns det er rimelig idiotisk at de ikke la anlegget til et fjell hvor det iaf var muligheter for å bygge heiser som kunne tiltrekke de litt mer viderekomne kjørerne, for Myrefjell har jo akkurat like stort potensiale som Tromsøbrua.. Kult nok at det er gøy for barna å kjøre der, men hva skal egentlig foreldrene gjøre? Skjære av seg kroppsdeler i kjedsommelighet? wink

Jaja, men investorene skal jo få bruke pengene sine slik de vil. Syns bare det er så ufattelig irriterende når de lovte folk Nord-Norges største alpinsatsing noensinne, og folk istedet ender opp med verdens dølleste hyttefelt. Og de planene om snømannland og blånisseland gjør jo bare parodien fullkommen etter mitt syn..

Hvordan står det til?
pete #143480 23/09/2008 3:28 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitter her og glor ut av vinduet og gleder meg til snøen skal komme, mens jeg "vindu"shopper på nettet. Kom da til å tenke på dette noe utskjelte anlegget i Målselv. Er det noen som vet om det vil ta noen nye vendinger og grep denne kommende sesongen? Har de for eksempel bygget ut noe på heis og løypefronten?Man kan jo håpe at all den kritikken som har kommet her har fått de til å tenke seg litt om, dog jeg tviler. I det minste burde de forstå at du tar bare ganske enkelt ikke fullpris når kun den minste lille barneheisen er det som er åpent. Og i selvsamme situasjon så beskriver du ikke anlegget som åpent og klart for business. Blir forøvrig interessant å se hvordan dette anlegget som har gjort seg så til de grader avhengig av salg av hytter og tomter kommer til gå, når konjunkturen har tatt et fall som er brattere enn noe heng i Målselv-anlegget...

skuffende
pete #143481 16/11/2008 12:47 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Var inne til førstegangstjeneste i sambandsbataljonen i bardufoss i 07/08. Flere i troppen som var skiinteressert og vi ble en gjeng som tok oss en tur til målselv barnebakke. fikk låne telemarkski av velferden og militæret betalte skikort. t-heisen som tok mesteparten folkene opp i hovedbakken gikk like fort som barneheisen. på toppen av anlegget som faktisk ikke lå over tregrensen bar det nedover den bølgete alpinbakken, med en høydemeter på knapt 50 meter. Alle følte seg snytt og skuffet nede i bakken, men vi dro opp igjen for å prøve litt forholdene utenfor bakken. Noe vi ikke var forberedt på var det overraskende tette bjørkekrattet straks utenfor løypa. Ble til at alle ble sittende i baren med en halvliter før noen hentet oss. har vært på hver fjelltopp rundt om i område med beltevogn på øvelser og kan ikke fatte hvorfor noen kan våge å legge et anlegg i en flat dalside når man hadde hele lyngsalpene å ta av.

pete #143482 16/11/2008 5:03 PM
Entusiast
Entusiast

Håper de bygger ut i Målselv... Og at de er litt forsiktige i markedsføringen!

Med både Abisko, Bjørkliden, Riksgrensen og Narvik innen rekkevidde så er Målselv et sted for småbarnsfamilier og hvor du kan stoppe og få deg noe mat om du kjører fra Tromsø.

Utbyggere
pete #143483 16/11/2008 5:59 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Alle skjønner at folka bak målselv (som nå skal ødelegge Isfjorden) bryr seg en lang f... i skiheiser. Det blir man ikke rik på.

Å selge tomter derimot, det kan enhver haubokk som har markedet med seg greie.

pete #143484 16/11/2008 6:09 PM
Medlem
Medlem

Var i myrefjell i påsken '08 fordi jeg var nysgjerrig på dette nye fantastiske stedet. Dagen startet med å punge ut godt over 200 kr for et heiskort. Skuffa...Kjørte en runde i alle løypene og satt igjen med en flau følelse. Skjønner ikke at det er mulig å bygge noe sånt og skryte på seg så mye som de har gjort.

Synes heller noen skulle satt opp et par-tre trekk ved altevann i bardu. Der er det allerede sikkert 100 hytter og store muligheter for å bygge ut flere og evt. et høyfjellshotell. Forholdsvis greie fjell er det også. I tillegg er det godt etablerte scooterløyper der. Uendelig med muligheter. Eneste problemet er samene som absolutt ikke vil ha noe anlegg der:(

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå