Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Snøforhold Fløtatinden / Ystetinden
#139575 13/05/2010 3:22 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Skal kjøre tur / retur Trondheim - Ålesund i helgen, og tenkte å legge inn en topptur på hver strekning.

Har sett meg ut Fløtatinden ved Sunndalsøra, og Ystetinden ved Vestnes som mulige alternativer.

Noen som vet noe om snøforholdene på disse toppene? Evt anbefalinger om bedre topper langs veien, da med tanke på bra skikjøring, og bra snøforhold?

ystetind
sklurufs #139576 13/05/2010 9:50 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

var en tur på Ystetind i slutten av april, var bra med snø da. Men rekner med du må bære skia et godt stykke nå..Men er et fint fjell hvis man vil på en litt kortere tur:) Ellers er det veidg bra i sunndalsområdet nå, spesielt hvis du gidder å ta en avstikker til eikesdalen med Skjorta, Ryssdlsnebba osv, her ligger det masse snø enda!

god tur!

Re: Snøforhold Fløtatinden / Ystetinden
sklurufs #139577 13/05/2010 12:59 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for tipset. Da blir det Skjorta eller Ryssdalsnebba på tur sørover i alle fall.

Forresten, hvilken av disse er mest spektakulær?

sklurufs #139578 13/05/2010 1:27 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Skjorta ruver høyest, så her er nok den beste utsikten. Selv har jeg ikke vært på ryssdalsnebba enda, men har hørt at det er hakket finere nedkjøring der. så da spørs det hva du foretrekker mest:)

sklurufs #139579 13/05/2010 2:13 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det er ikke mange meterene høydeforskjell på Skjorta og Ryssdalsnebba (1711 mot 1684 med forbehold om at jeg husker feil).Turen opp Skjorta oppleves nok som litt "friskere" enn Ryssdalsnebba, siden Skjorta er mer jevnt bratt hele veien.Om du vil ha en litt kortere tur i samme området er også Goksøyra en flott topp med fantastisk utsikt ned mot Eikesdalsvatnet.

Ellers er min favoritt i Eresfjorden Sjøvdøla/Nyheitind-massivet. En utrolig variert og flott tur med fantastisk skikjøring. Her må du dessverre regne med å gå med skia på sekken opp skogen, men det synes jeg det er verdt smile

De lavere toppene lenger ut mot havet (som f.eks. Ystetind) synes jeg passer litt tidligere i sesongen, når snøen ligger lenger ned i lia.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå