Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skal kjøpe Oakley Crowbar - usikker på hvilke 2 linser
#13905 30/04/2014 12:35 PM
CVB Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei,

Jeg tenker å kjøpe Oakley Crowbar, men er usikker på hvilke linser jeg bør kjøpe. Jeg tenker å ha 2 linser; en til sol/lyse-forhold og en til skyet/lav lysforhold. Hadde vært fint om den ene var mer allsidig enn den andre. Har sett på den simulatoren Oakley har på nettsiden, men vil heller høre fra de som har prøvd/bruker de selv. 

Har dere noen forslag/tips?

Re: Skal kjøpe Oakley Crowbar - usikker på hvilke 2 linser
CVB #13906 01/05/2014 10:18 AM
Fersking
Fersking

Pink Iridium er jeg veldig fornøyd med som "eneste" linse. Grei nok til det aller meste, men savner HI yellow hvis lyset er helt flatt.

Fire iridium er utrolig kjempebra sollinse, men helt ubrukelig så fort sola forsvinner.

Skulle jeg hatt 2 til det aller meste her i norge hadde det vært HI yellow / pink ir. og kanskje supplert med Fire ir. til påske eller skiturer i europa

CVB #13907 01/05/2014 12:16 PM
CVB Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar. 

Etter å ha surfet litt rundt på nettet, tror jeg det blir Black Irid og HI Persimmon - hvis jeg kan finne de til en rimelig pris. 

Jeg får se hvor god HI Persimmon er til overskyet/tåket vær, kanskje jeg kjøper HI Yellow senere.

CVB #13908 12/05/2014 11:15 PM
Fersking
Fersking

Jeg vil ikke anbefale Black iridium til sol/lyse - forhold, da er heller Emerald Iridium en bedre linse. Jeg har black iridium og den er litt svak når det kommer til sterk sol. I forhold til tåke være og flatt lys så er Hi yellow definitvt den beste, jeg har Hi yellow og Hi perimmon. Begge koster like mye, men jeg bruker bare Hi Yellow etter som at den er mest effektiv og funker best.

CVB #13909 13/05/2014 10:56 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg kjører med airbrake med gult eller grønt glass. Har fortsatt ikke opplevd at et av glassa ikke passer dagens lys. Ingenting er bedre til flatt enn gult og grønt fungerer fortsatt greit i skyggepartier på soldager.

CVB #13910 16/05/2014 12:26 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg bruker selv HI Yellow for alle andre forhold enn sol. Når det er sol bytter jeg til emerald iridium. Jeg har også Pink iridium, men de blir så og si aldri brukt.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå