Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Goggles med vifte
#136697 28/11/2009 1:44 PM
Ripen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev

Noen som har erfaring med vifte på goggles?

Jeg vurderer sterkt å skaffe meg et par slike, jeg blir veldig varm når jeg kjører ski i pudder og skog, og selv de beste goggles dugger så snart jeg stopper, selv med kun 1 lag og skalljakke på kalde dager.

Er det verdt pengene, er kvaliteten bra? Hva med batteritid, og er den lille ekstra vekten plagsom?

Jeg bruker linser, vil de bli veldig tørre om vifta surrer og går mye?

Ser lovende ut
Ripen #136698 28/11/2009 2:01 PM
Ripen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev

Fant vel egentlig svar på mye i en tråd på Backcountry-forumet, og når Chris Davenport og Julian Carr anbefaler Smith sine Turbofan goggles, ja da funker de nok for meg også.

http://www.backcountry.com/outdoorgear/Smith-Phenom-Turbo-Fan-Goggle/SMI0466M.html

Re: Goggles med vifte
Ripen #136699 28/11/2009 2:42 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

jeg blir selv veldig varm når jeg druser nedover bakken, men har aldri problemer med dugg med crowbaren med mindre jeg går oppver med brillene på m/minus ute. hvilke googles er det du bruker til vanlig?

Forskjellige googles
Ripen #136700 28/11/2009 3:22 PM
Ripen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev

Nå har jeg POC Iris X som skal være noe av det bedre for oss med duggproblemer, men likevel altså. Har også Utopia og Spy.

Det e rgod lufting mellom hjelm og goggles, bare så det er nevnt.

At andre ikke har duggproblemer er forsåvidt irrelevant all den tid de ikke har samme problemene med ekstrem kroppsvarme som jeg har, det som funker for andre viser seg å ikke funke for meg.Mulig det er noe gærnt med meg, jeg blir veldig veldig varm når jeg bedriver fysiisk aktivitet, har alltid vært sånn. Derfor må jeg ty til ventilerende stæsj, og prøver stadig å forbedre tilværelsen for meg selv når jeg er aktiv.

Så, er det noen som har egne erfaringer med, eller som kjenner noen som har erfaringer med goggles med vifte? Jeg har i grunnen bestemt meg for at det blir vifte, men det kunne være interessant å høre.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå