Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Darkside eller Kuro?
#135962 29/10/2009 4:01 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Jeg er på vei til å kjøpe noen ski og trenger litt innspill. Hva er å foretrekke, K2 Darkside eller Völkl Kuro?

Jeg er stort sett i Hemsedal, så skogskjøring og crossing rundt om kring er det sentrale. Jeg trenger noe som er lettsvingt og som er lett å manøvrere. Har tidligere hatt K2 Apache Chief som jeg har vært storfornøyd med, men ønsker nå noe som er vesentlig bredere og med rocker. Hadde egentlig bestemt meg for Kuro, men synes Darkside ser vass ut...

Alle tips mottas med takk!

Espen

Re: Darkside eller Kuro?
Espen Skorstad #135963 29/10/2009 4:26 PM
Entusiast
Entusiast

Etter mitt syn etter å ha vurdert akkurat dei to same skia opp imot kvarandre så ville eg ha valgt Kuren om du vil ha ei leiken ski.

Darksiden er ei storfjellski som nok likar best store kraftfulle svingar i høg fart og mykje trykk (har ikkje testa denne sjølv dog.) Eg tvilar på at dette er nokon kjapp leikeski.

Kuroen har eg testa og den var fantastisk til sitt bruksområde nemlig leiking iskogen. Den er rå i pudder men den eine dagen eg testa den var føre vledig ymse med gjhennmslagskare osvosv og kuroen fungerte faktisk veldig bra til dette også. Du klarer og å carve i bakkne om ikkje føret er isete.

Vidare har Kuroen full rocker, bøyd opp både bak og framme. Sm gjer den veldig lettsvinga. Darksiden har "shovel rocker" dvs berre litt rocker framme. Har fleksa denne skia i butikk og den er stiv.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå