Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Canada, anbefalinger?
#135705 16/10/2009 12:11 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!Vi er ein gjeng på 6 som flyr til Calgary i februar. Det vi har tenkt på er Lake louise, Revelstoke, Kicking Horse og muligens Fernie. Er ute etter gode skimuligheter og ikkje preppa bakker og familier. Har hørt at Lake louise ikke er best da? Hva anbefaler dere?

Fernie
SteinarA #135706 16/10/2009 12:19 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Fernie anbefales på d varmeste.....

Revelstoke, Kicking Horse
SteinarA #135707 16/10/2009 12:50 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Var i Revelstoke og Kicking Horse ifjor. Revelstoke var helt supert. Nytt anlegg, med mye muligheter for pudderkjøring. Vi hadde litt uflaks med snøen i Kicking Horse, men området så supert ut om det bare hadde vært litt nysnø. Vil absolutt anbefale catskiing i Revelstoke området

Kicking Horse
SteinarA #135708 16/10/2009 2:35 PM
Fersking
Fersking

har hatt en sesong i Ferine og en i Kicking Horse. Kicking Horse er definitivt ett rått sted. Blir fort oppkjørt innenfor heisområdet, men fra 5-15min traversering fra heisen får man masse fine turer. Både løpers venstre og høyre. Her er det ofte mye snø å få flere dager etter snøfall. Mye bratt kjøring i Kicking Horse. Revelstoke var vi bare på besøk i, men virket utrolig bra. Og hvis dere skal fra Kicking Horse til Revelstoke må dere ta et par dager i Rogers Pass. FANTASTISKE topptur muligheter her. Alpine Club of Canada har flere hytter i dette området (omtrent som turistforeningen sine selvbetjente hytter). Fernie er flere heiser enn KH, og flere bakker. Hvis jeg skulle over igjen hadde jeg fulgt snøen og værmeldingene :wink

Revelstoke !
SteinarA #135709 17/10/2009 4:17 AM
Fersking
Fersking

Du vil ikkje tru da Steinar, men ein av kollegane mine her ute vest i havet har hatt planar om tur til Revelstoke. No var da no ikkje på skitur han ville nei, men på snøskutertur. Han har høyrt og sett ein masse snøskuter videoer frå Revelstoke, og dei karane kjøyrer også i djup pudder.

http://www.metacafe.com/watch/yt-F4P45k6JKoQ/revelstoke_powder_selkirk_tangeirs/

http://www.youtube.com/watch?v=c2mmWKAxaRU

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå