Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kongsberg skisenter har fått skiltet offpistløype nå :-D
#133561 25/01/2009 11:42 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Som sagt, Kongsberg skisenter har nå skiltet en såkalt offpistløype fra toppen og nedover på utsiden av "turisten". Kan vel kalle deler av løypa sti/skogsløype...

Det var en del flate parti til å begynne med, men etterhvert ble det noen litt utfordrende parti... Er jo ikke helt riktig for en som har vært borti mer utfordrende løype, men likevel...Den fulgte som sagt en merket rute, stedvis på sti/gruvevei med innslag av krappe hårnålsvinger.

Kan være farlig å misse i noen av svingene da "offpist-stien" har litt helling og er ganske smal og det er mye trær rundt.

1: Når en treffer på langrennsløypen kan en velge å dreie av til venstre og skli/stake bort til skisenteret

2: Fortsette videre nedover og kommer da inn på vei som ender nede ved skisenteret.Alt ialt, fin natur med snø på trærne og et fint tiltak av skisenteret.

He,he....
Pulken-75 #133562 26/01/2009 6:13 PM
Entusiast
Entusiast

En del flate partier, sti/gruvevei, ganske smal......

Dette er da en beskrivelse som passer alle traseene på Kongsberg winkwink

Re: Kongsberg skisenter har fått skiltet offpistløype nå :-D
Pulken-75 #133563 26/01/2009 6:26 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Det stemmer det "stuntmann" he he, men det var jo et litt artig løypetilskudd likevel selv om jeg hadde foretrukket en stor gjevn og passe bratt side med mye pudder, noe som er en mangelvare i slike lavlands skianlegg.

skulle også ønske meg løyper like breie som en 4-felts motorvei... Er ikke så mye av det heller, men da får jeg vel dra til alpene, der er det mye av alt :-D

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå